زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروش درهای ارزان قیمت در اینستاگرام کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری فردی که با استفاده از درگاه جعلی و در پوشش فروش درهای ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.
14 مرداد 1402
شناسه : 98555
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98555
182+
بالا
رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری فردی که با استفاده از درگاه جعلی و در پوشش فروش درهای ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.

 حادثه 24 - رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری فردی که با استفاده از درگاه جعلی و در پوشش فروش درهای ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه و مدعی شدند مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

وی با اشاره به اظهارات مالباختگان گفت: یکی از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت قصد خرید یک در را داشته و در فضای مجازی مشغول جستجو بوده که یک سایت فروش فوق العاده در به صورت شرایطی را مشاهده کرده و وارد آن شده و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک در خریداری کرده و جهت واریز پیش پرداخت آن به مبلغ 100 میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کرده اما با پیام تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ 500 میلیون ریال از حسابش کسر شده است.

وی افزود:  کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مالباختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش در، مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، در ادامه ماموران پلیس فتا با بررسی همه جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم،پس از تشریفات قضایی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از 20 نفر با ارزش مالی بیش از هفت میلیارد ریال اظهارکرد: این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت که با ایجاد یک سایت فروش در و استفاده از تصاویر موجود در اینترنت سوژه‌های خود را جذب کرده و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهم به داسرا، به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر