زمان مطالعه: 4 دقیقه

فروش اینترنتی مشروبات الکلی، تحویل در محل؛ اینجا بهشت مشروب خورها است!

«در تلاشیم برای ارائه بهترین کیفیت چون شما لایق هستید.»این جمله را یک فروشنده مشروبات الکلی در صفحه مجازی فروشگاهی که درآن مشروبات الکلی می فروشد نوشته است. اتفاقا در توضیحات بیشتر هم تاکید کرده که به سراسر کشور ارسال دارد و همه محصولاتش با جعبه و بارکد به دست مشتری هایش می رساند.

جعفر پاکزاد

روزنامه نگار

10 مرداد 1402
شناسه : 98511
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98511
355+
بالا
«در تلاشیم برای ارائه بهترین کیفیت چون شما لایق هستید.»این جمله را یک فروشنده مشروبات الکلی در صفحه مجازی فروشگاهی که درآن مشروبات الکلی می فروشد نوشته است. اتفاقا در توضیحات بیشتر هم تاکید کرده که به سراسر کشور ارسال دارد و همه محصولاتش با جعبه و بارکد به دست مشتری هایش می رساند.

»حادثه 24 - «در تلاشیم برای ارائه بهترین کیفیت چون شما لایق هستید.» این جمله را یک فروشنده مشروبات الکلی در صفحه مجازی فروشگاهی که درآن مشروبات الکلی می فروشد نوشته است. اتفاقا در توضیحات بیشتر هم تاکید کرده که به سراسر کشور ارسال دارد و همه محصولاتش با جعبه و بارکد به دست مشتری هایش می رساند.

به گزارش خبرنگار حادثه 24: از داستان تلگرام سردر نیاوردم، هر از گاهی به صورت خودکار در گروه یا کانالی عضو می شوید که گاهی با دیدن عنوانشان برق از سر آدم می پرد. مثل همین چند روز پیش که متوجه شدم در یک صفحه مربوط به فروش مشروبات اللکی عضو شده ام.

در این مواقع و در مواجه با این قیبل موارد، شاید خیلی ها انگشت روی دکمه خروج از گروه بگذارند و ماجرا تمام شود اما عجیب بودن این اتفاق باعث شد شاخک های خبرنگاری ام دوباره به حرکت دربیاید و پیگیر ماجرا شوم.

همه چیز موجود است

در قدم اول، باید نگاهی دقیق به همه محتویات داخل صفحه می انداختم. کانالی با 236 هزار نفر عضو. شاید اگر بخواهیم با کلام عامیانه درباره این کانال حرف بزنیم بهترین جمله این است:« اینجا انگار بهشت مشروب خورهاست».

حالا چرا از این جمله استفاده کردیم ، ماجرا به محتویات داخل کانال برمی گردد. به قول قدیمی ها از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد در آن دیده می شد. یعنی آنقدر تنوع محصولات برای فروش وجود دارد که هوش از سر آدم می برد. آبجوی کارلزبرگ دو میلیون و600 هزار تومان و یا افس اکسترا شات دومیلیون و 400 هزار تومان، میلر قوطی: دو میلیون و 690 هزارتومان. البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود دایره فعالیت این کانال خیلی وسیع تر از این حرف هاست، از تکیلا المکا 2 میلیون تومانی برای فروش گذاشته تا شراب شیراز یک میلیون و 600 هزارتومانی.

مشاوره هم می دهیم

یکی از رموز موفقیت فروشنده ها در هرصنفی برقرار ارتباط با مشتری است. در این میان فروشنده ای که بتواند مشاوره خوبی هم خریدار بدهد موفق تر ظاهر می شود. فروشنده ای که کانال فروش مشروب را راه اندازی کرده است از این قانون پیروی می کند. در میان نوشته هایی که مربوط به فروش محصولات در این کانال دیده می شود مشورت های فروشنده برای انتخاب بهتر هم قابل توجه است.

مثلا در نوشته های داخل کانال با این متن مواجه شدم.:»دوستانی که پرسیده بودند مشروب درصدپایین برای شروع چی خرید کنن، ما شریدنس و بیلیز رو پیشنهاد می کنیم که مزه فوق العاده خوش طعمی دارن با ته مزه قهوه به جای الکل. درصد الکل پایین این دو محصول باعث میشه یه مستی ناب رو بدون سردرد و حالت تهوع را تجربه کنید.

حالا فکر می کنید قیمت این محصول چه قدر است؟ بنا براعلام فروشنده، قیمت قبل یک میلیون و 750 هزار تومان بوده که به خاطر آخر هفته شامل تخفیف شده و شما می توانید این محصول را با قمیت یک میلیون و 550 هزارتومان خریداری کنید.

تحویل در محل

به نظر اهل فن و حرفه، کار یا نباید انجام شود و یا اگر قصد انجام دارید باید تمام وکمال به آن بپردازید. به نظرم گرداننده کانال فروش مشروبات اللکی به این نکته کاملا وافق بوده و برای اینکه رضایت مشتری هایش را جلب کند همه جوانب را درنظر گرفته است. برای این کار هم بخش رضایت مشتری را راه اندازی کرده و هم بخش مجزای فروش.

کانال رضایت مشتری هم که برای خودش داستان جالبی دارد. پیام هایی که حاکی از رضایت مشتری ها  و انواع و اقسام خریده ها دارند.اما نکته قابل توجه ای که نباید به سادگی از کنار آن گذر کنیم، ماجرا تحویل سفارش ها به دست مشتری هاست. اهالی تهران با پیک محصولات خود را ظرف 2 تا 3 ساعت تحویل می گیرند و شهرستان هم به صورت باربری و امن.

قابل توجه پلیس

از همان ابتدا که به طور عجیبی در این کانال عضو شدم موضوعی ذهنم را درگیر کرده بود، اینکه شاید پای یک کلاهبرداری اینترنتی در میان باشد. این سوال برایم پیش آمده بود که یک نفر در فضای مجازی به این راحتی درحال فروش مشروبات الکلی است و اعمال تبهکارانه او از چشم پلیس دورمانده باشد. برای اینکه پاسخی برای سوالم پیدا کنم به عنوان خریدار به ادمین کانال پیام دادم. لازم به ذکراست که بگویم، نام ادمین کانال که به او پیام دادم این بود: «ساقی مشروب»

سلام، من آبجوی توبورگ می خواهم، لطف می کنید قیمت ها را بدهید. خوشبختانه خیلی هم سریع جوابم را گرفتم لیست قمیت مشروبات الکلی برایم ارسال شد. سوال بعدی که پرسیدم نحوه واریز ونحوه دریافت محصولات بود.

بلافاصله پاسخ این سوالم را نیز دریافت کردم، کارت به کارت نحوه ثبت سفارش است. و در ادامه سوال بعدی نحوه ارسال بود که ساقی مشروب در پاسخ گفت: تهران تحویل پیک است و دوتا سه ساعت به دستتان می رسد. شهرستان هم که باربری ارسال می شود و بیجک می دهمی به شما.

همه این گفت و گوها یعنی یک تجارت سیاه به راحتی در همین شهر تهران در حال انجام است و شاید خیلی ها در خواب نازی به سر می برند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر