زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگیری حرفه ای ترین دزد مشهد/ او اموال دزدی را به مالباختگان می فروخت

دزدی که طی چند سال گذشته با شگرد خاصی به داروهای داروخانه دستبرد می زد و آن ها را به خود مال باختگان یا در بازار آزاد به فروش می رساند با تلاش نیروهای کلانتری آبکوه مشهد در حالی دستگیر شد که انبار بزرگ داروهای کمیاب سرقتی وی نیز لو رفت.
07 مرداد 1402
شناسه : 98424
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98424
316+
بالا
دزدی که طی چند سال گذشته با شگرد خاصی به داروهای داروخانه دستبرد می زد و آن ها را به خود مال باختگان یا در بازار آزاد به فروش می رساند با تلاش نیروهای کلانتری آبکوه مشهد در حالی دستگیر شد که انبار بزرگ داروهای کمیاب سرقتی وی نیز لو رفت.

حادثه 24 - دزدی که طی چند سال گذشته با شگرد خاصی به داروهای داروخانه دستبرد می زد و آن ها را به خود مال باختگان یا در بازار آزاد به فروش می رساند با تلاش نیروهای کلانتری آبکوه مشهد در حالی دستگیر شد که انبار بزرگ داروهای کمیاب سرقتی وی نیز لو رفت.

صبح بیست و نهم تیر متصدی داروخانه ای در خیابان مهدی وارد کلانتری آبکوه شد و پلیس را در جریان سرقت های متعدد دارو از داروخانه اش قرار داد و مدعی شد تاکنون چندین میلیارد تومان ضرر مالی را با فروش منزل مسکونی اش جبران کرده است. به دنبال دریافت این خبر و با توجه به اهمیت موضوع داروهای کمیاب، بی‌درنگ گروهی از عوامل انتظامی به سرپرستی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری آبکوه) راهی خیابان مهدی در بولوار فردوسی مشهد شدند و تحقیقات پلیسی نامحسوس را از درون داروخانه آغاز کردند. آنان که به طور غیرمستقیم داروخانه را زیر نظر داشتند با راهنمایی های مال باخته به جوانی مشکوک شدند که در زمینه خرید و فروش دارو فعالیت داشت. آنان چندین ساعت به انتظار نشستند تا این که بالاخره جوان مذکور در حالی که کیفی را در دست داشت از داروخانه خارج شد و به طرف خودروی دنا حرکت کرد که در کوچه پشت داروخانه پارک شده بود. هنگامی که او با خیال راحت پشت فرمان خودرو نشست ناگهان خود را در محاصره نیروهای انتظامی دید و ناباورانه به کیف دستی همراهش خیره شد. ماموران انتظامی هم که خروج او از داروخانه را مستندسازی کرده بودند، ابتدا دستبندهای آهنین را بر دستان وی حلقه زدند و سپس به بازرسی کیف و خودرو پرداختند.

در حالی تعداد زیادی داروهای کمیاب از داخل کیف وی کشف شد که صندوق عقب دنا مملو از انواع داروهای کمیاب و گران قیمت بود و 90 سرم تقویتی نیز روی یکدیگر تلنبار شده بود. با کشف این داروها، بی درنگ نیروهای کلانتری آبکوه مراتب را به معاون دادستان مرکز خراسان رضوی اطلاع دادند و سپس با کسب مجوزهای قضایی عازم منزل وی در منطقه بولوار شهید فرامرز عباسی شدند اما آن چه مقابل دیدگان عوامل انتظامی قرار گرفت باورکردنی نبود. منزل یاد شده بیشتر به داروخانه‌ای بزرگ شبیه بود که حتی درون کمدها نیز انواع داروهای کمیاب و پرتقاضای بازار قرار داشت. طولی نکشید که با ثبت و ضبط داروهای مذکور، دوباره نیروهای انتظامی به طرف داروخانه ای در بزرگراه شهید چراغچی حرکت کردند که متهم در آن مکان مشغول کار بود. در بازرسی از آن جا نیز تعداد زیادی دارو کشف شد و بدین ترتیب جوان داروفروش به مقر انتظامی انتقال یافت و در دایره تجسس مورد بازجویی های فنی قرار گرفت. این جوان سارق که دیگر همه راه های فرار را بسته می دید به ناچار لب به اعتراف گشود و راز سرقت هایش را فاش کرد. او گفت: نقطه کور دوربین های مداربسته داروخانه را فهمیده بودم و به طور دقیق می دانستم که باید از کدام قسمت داروخانه داروها را خارج کنم، به همین دلیل وقتی به بهانه خرید و فروش وارد داروخانه می شدم، از غفلت مدیر فنی و دیگر کارکنان استفاده می کردم و داروهای کمیاب را به نقطه کور انتقال می دادم و سپس شب هنگام با استفاده از همان نقطه ای که دوربین ها ضبط نمی کردند، داروها را درون کیف می ریختم و به کوچه پشتی انتقال می دادم که خودروام را آن جا پارک کرده بودم. بعد هم در فرصت های مناسب، داروها را به مال باختگان می فروختم یا به صورت آزاد در داروخانه های دیگر به فروش می رساندم.

مال باخته که در جریان اعترافات متهم قرار گرفته بود، با ابراز تاسف از این که چند سال به وی اعتماد کرده است، مبلغ خسارت های خود را 4 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: او فقط در یک قلم اخیر مبلغ 900 میلیون تومان به من داروهایی را فروخت که از داروخانه خودم سرقت کرده بود و من به او بدهکار بودم. وی افزود: با آن که فروش دارو سود خوبی دارد و داروخانه از درآمد بالایی برخوردار بود اما به دلیل همین سهل انگاری ها و اعتماد بی جا مجبور شدم منزل مسکونی ام را برای جبران خسارت ها و پرداخت حق و حقوق کارکنان داروخانه به فروش برسانم در حالی که متهم مذکور صاحب منزل مجلل، خودرو و پس انداز مالی در حساب بانکی اش شده بود.

تحقیقات نیروهای انتظامی با دستورهای ویژه سرهنگ نگهبان (رئیس پلیس مشهد) برای ریشه یابی ماجرا و کشف سرقت های احتمالی دیگر وی در حالی ادامه دارد که همه داروهای مکشوفه به کلانتری انتقال یافت تا بررسی های تخصصی در این باره صورت گیرد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر