زمان مطالعه: 2 دقیقه

عملیات 3 پاکستانی در قلب تهران برای گروگانگیری یک خارجی

3مرد پاکستانی،با ربودن مرد افغانستانی در تهران قصد اخاذی 3هزار دلاری از خانواده‌اش را داشتند اما طمع آنها برای اخاذی بیشتر باعث دستگیری‌شان شد.
07 مرداد 1402
شناسه : 98420
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98420
198+
بالا
3مرد پاکستانی،با ربودن مرد افغانستانی در تهران قصد اخاذی 3هزار دلاری از خانواده‌اش را داشتند اما طمع آنها برای اخاذی بیشتر باعث دستگیری‌شان شد.

حادثه 24 - 3مرد پاکستانی،با ربودن مرد افغانستانی در تهران قصد اخاذی 3هزار دلاری از خانواده‌اش را داشتند اما طمع آنها برای اخاذی بیشتر باعث دستگیری‌شان شد.

چندی قبل خانواده یک مرد افغانستانی به دادسرای جنایی تهران رفتند تا ماجرای یک آدم ربایی را شرح بدهند. پسر این خانواده گفت: افراد ناشناسی، برادرم را گروگان گرفته‌اند و برای آزادی او درخواست 3هزار دلار کرده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده ما وضع مالی خوبی دارد و پدرم سرمایه‌دار است. چند روز قبل برادرم برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. چند ساعت بعد مردی به ما زنگ زد و گفت برادرم را گروگان گرفته است. فرد تماس گیرنده برای آزادی برادرم درخواست 3هزار دلار کرد. او می‌گفت چنانچه پلیس را در جریان قرار بدهیم جان برادرم را می‌گیرد. ما هم از ترس‌مان پای پلیس را به ماجرا باز نکردیم و از ترس اینکه مبادا جان برادرم را بگیرند، دلارها را تهیه کرده و به آدرسی که عنوان کرده بودند بردیم. آدم‌ربایان با اینکه به خواسته‌شان رسیده بودند اما برادرم را آزاد نکرده و دیگر خبری از آنها نشد. ما هم تصمیم گرفتیم موضوع را به پلیس و دستگاه قضایی اطلاع بدهیم.

رهایی گروگان

با این شکایت، تحقیقات مأموران پلیس به دستور بازپرس جنایی تهران شروع شد و با توجه به سرنخ‌های موجود و ردیابی‌های ویژه محل اختفای گروگانگیران شناسایی شد؛ آنجا خانه‌ای در جنوب تهران بود که تیمی از مأموران راهی این محل شدند و در عملیاتی غافلگیرانه3 گروگانگیر را دستگیر کردند. آنها همچنین جوان افغانستانی را که در یکی از اتاق‌ها با دست و پای بسته زندانی شده بود، نجات دادند. به‌گفته گروگان جوان، وی یک هفته در اتاق زندانی بود و گروگانگیران مدام شکنجه‌اش می‌کردند. متهمان دستگیر شده که اهل کشور پاکستان هستند برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند. بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که مردان پاکستانی، با هدف اخاذی جوان افغان را ربوده و در خانه اجاره‌ای نگهداری می‌کردند و بعد از اخاذی اولیه قصد داشتند دوباره مبلغ درخواستی‌شان را بالا ببرند اما فکرش را نمی‌کردند که شناسایی و دستگیر شوند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر