زمان مطالعه: 3 دقیقه

حادثه تونل تنگ زاغ 4 کشته داشت / آتش سوزی 8 تانکر و تریلی در داخل تونل + تصاویر

ساعت ۳ بامداد یک مرداد 1402، یک دستگاه تریلی با یک دستگاه تانکر حامل بنزین در تونل تنگه زاغ (راهدار فداکار) در محور بندرعباس-حاجی آباد تصادف کرد که منجر به وقوع انفجار و آتش سوزی گسترده شد. در این حادثه ۸ دستگاه تانکر و تریلی در آتش سوخت و خسارات زیادی به تونل وارد شد.
01 مرداد 1402
شناسه : 98274
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98274
460+
بالا
ساعت ۳ بامداد یک مرداد 1402،  یک دستگاه تریلی با یک دستگاه تانکر حامل بنزین در تونل تنگه زاغ (راهدار فداکار) در محور بندرعباس-حاجی آباد تصادف کرد که منجر به وقوع انفجار و آتش سوزی گسترده شد. در این حادثه ۸ دستگاه تانکر و تریلی در آتش سوخت و خسارات زیادی به تونل وارد شد.

 حادثه 24 - محمود حسین پور رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تشریح این حادثه گفت: ساعت 2:33 بامداد، پیرو تماس شهروندان مبنی بر حریق یه دستگاه تانکر حامل سوخت، در محور بندرعباس بسمت حاجی آباد داخل تونل تنگه زاغ، بالافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

 مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در بندرعباس نیز اظهار داشت‌: صبح امروز یک دستگاه تانکر سوخت در محور بندرعباس به حاجی‌آباد در حال تردد بوده که با یک دستگاه کامیون برخورد می‌کند، این حادتخ منجر به آتش سوزی شده است.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های امدادی آتش نشانی و واحدهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند تا علاوه بر اطفا حریق رخ داده، به مصدومان حادثه خدمات رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در این حادثه تاکنون متاسفانه 2 نفر جان باخته و 2 نفر نیز مصدوم شده‌اند، علت جان باختن این افراد استنشاق گاز و گاز گرفتگی در تونل اعلام شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان  روز بعد در تشریح آخرین وضعیت آمار و اطلاعات حادثه تصادف و آتش‌سوزی در تونل تنگه زاغ جاده ترانزیتی حاجی‌آباد گفت: متاسفانه با جان باختن ۲ نفر دیگر، شمار جان باختگان این حادثه به چهار نفر رسید.

دستور ویژه دادستان بر شناسایی مقصران حادثه تونل تنگ زاغ

رییس کل دادگستری هرمزگان با صدور یک دستور ویژه جدید خواستار شناسایی عوامل و مقصران دولتی و غیردولتی حادثه انفجار تانکر حمل بنزین (یکشنبه اول مرداد) در تونل تنگه زاغ و اقدام برای جبران خسارات آن شد.

جتبی قهرمانی در دستوری فوری به دادستان حاجی آباد (حوزه قضایی حادثه) گفت: ضرورت دارد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد بررسی کند با توجه به ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌های حامل سوخت آیا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ناظر بر این موضوع اعم از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، دستگاه‌های نظارتی، شرکت های بزرگ حمل و نقل و کارفرمایان در این خصوص دچار قصور یا ترک فعل شده‌اند یا خیر و در صورت تأیید این موضوع، میزان قصور و تقصیر هر یک از آنها چقدر بوده است؟

وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های مستقر در خارج از استان، روزانه صدها کامیون جهت حمل بار به جاده های هرمزگان اعزام می‌کنند، گفت: ضرورت دارد در صورتی که مشخص شود کامیون‌های متعلق به این شرکت‌ها در وقوع حادثه مرگبار تونل تنگه زاغ نقش داشته‌اند، نسبت به تعیین میزان قصور و تقصیر آنها اقدام شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: لازم است در خصوص هر نوع قصور و تقصیر احتمالی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پیمانکاران آن نیز بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتایج آن به سرعت اعلام شود.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر