زمان مطالعه: 5 دقیقه

محاکمه عاملان جنایت مستانه در پارک

پسر جوانی که متهم است در دعوای مستانه مرتکب قتل شده است در جلسه دادگاه مدعی شد به دلیل نامردی دوستانش او بعنوان قاتل معرفی شده است.
31 تیر 1402
شناسه : 98232
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98232
204+
بالا
پسر جوانی که متهم است در دعوای مستانه مرتکب قتل شده است در جلسه دادگاه مدعی شد به دلیل نامردی دوستانش او بعنوان قاتل معرفی شده است.

حادثه 24  پسر جوانی که متهم است در دعوای مستانه مرتکب قتل شده است در جلسه دادگاه مدعی شد به دلیل نامردی دوستانش او بعنوان قاتل معرفی شده است.

تحقیقات جنایی در این پرونده از اسفند سال۹۹ و با گزارش در‌گیری چند پسر جوان در آلاچیق پارکی در شهریار آغاز شد. پسر ۳۳‌ساله‌ای به نام داوود در این درگیری با ضربه چاقو مجروح شده بود که پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت.ماموران پلیس آگاهی سه دوست به نام‌های طاهر، بهزاد و محسن را به‌عنوان متهمان پرونده شناسایی کرده و جست‌وجوها برای دستگیری آنها آغاز شد.پس از ۱۲روز سه متهم که در باغی متروکه مخفی شده بودند، خود را تسلیم کرده و به شرکت در این درگیری مرگبار اعتراف کردند. بهزاد در تحقیقات به قتل اعتراف کرد و گفت: همراه طاهر و محسن به پارک رفتیم. به خاطر مستی، حالت طبیعی نداشتیم‌. داوود هم در آلاچیقی نشسته بود و مشروب می‌خورد. شروع به فحاشی به ما کرد که همین باعث شروع درگیری شد. ما با چاقو و قمه به او حمله کردیم که ضربات مرگبار را من زدم. بهزاد در بازسازی صحنه جرم هم به تشریح قتل داوود پرداخت و پرونده با صدورکیفرخواست به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده، اولیای‌دم داوود درخواست قصاص قاتل را مطرح کردند. برادر مقتول به قضات گفت: برادرم و طاهر از قبل با هم اختلاف و درگیری داشتند‌. طاهر از اراذل و اوباش منطقه است که مدتی قبل برادرم او را کتک زده بود. به همین دلیل طاهر از برادرم کینه گرفت و او را کشت‌.حالا بهزاد قتل را گردن گرفته است.

رئیس دادگاه سپس از بهزاد خواست در جایگاه قرار بگیرد که او در این جلسه منکر قتل شد و گفت‌: پیش از این تحت فشار روانی بازجویی به قتل اعتراف کردم. واقعیت این است من ضربه کشنده را به مقتول نزدم، فقط چند ضربه به کمرش زدم اما داوود بر اثر اصابت ضربه چاقو به گردنش کشته شد که این ضربه را طاهر زد.

در ادامه طاهر در جایگاه قرار گرفت و گفت‌: بهزاد به دروغ می‌خواهد قتل را گردن من بیندازد‌. در آن دعوا شرکت داشتم اما ضربه‌ای به داوود نزدم و بهزاد در حالت مستی او را کشت.

محسن آخرین متهمی بود که در جایگاه قرار گرفت. او هم قبول کرد در این دعوا شرکت کرده اما مدعی شد ضربه‌ای به مقتول نزده است.

در حالی که متهمان منکر قتل بودند پرونده برای تحقیقات بیشتر به دادسرا بازگشت که بعد از رفع نواقص، متهمان دوباره محاکمه شدند. اولیای‌دم در این جلسه دوباره درخواست قصاص قاتل پسرشان را مطرح کردند.بهزاد در این جلسه دوباره منکر قتل شد و گفت‌: آن شب در پارک مست بودم و با داوود درگیر شدم. با پهنه قمه ضربه‌ای به سر داوود زدم که پزشکی قانونی اعلام کرده آن ضربه کشنده نبوده است‌. داوود به دلیل ضربه چاقو به گردنش فوت کرده است. من و دوستانم با خود عهد کردیم که قتل را گردن بگیریم. به خاطر آن عهد اعتراف کردم با قمه ضربه‌ای به داوود زدم اما طاهر عهدشکنی کرد و با دروغگویی می‌خواهد قتل را گردن من بیندازد. حقیقت پرونده این است که طاهر قاتل است. طاهر اما این ادعا را رد کرد و گفت‌: چند ضربه چاقو به داوود زدم اما به گردنش ضربه نزدم‌. من و داوود از قبل اختلاف‌هایی داشتیم اما راضی به مرگش نبودم‌، او وقتی ما را دید، فحاشی کرد و دعوا راه انداخت.محسن هم گفت‌: در این درگیری چاقو داشتم اما ضربه‌ای به داوود نزدم.

پس از دفاعیات متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر