زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات قانلی از چوبه دار پس از 22 سال در کوهدشت

دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت از نجات ۲ نفر از حکم قصاص و بازگشت آنان به زندگی پس از ۲۲ سال خبر داد.
29 تیر 1402
شناسه : 98206
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98206
161+
بالا
دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت از نجات ۲ نفر از حکم قصاص و بازگشت آنان به زندگی پس از ۲۲ سال خبر داد.

حادثه 24 - دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت از نجات ۲ نفر از حکم قصاص و بازگشت آنان به زندگی پس از ۲۲ سال خبر داد.

طناب سفیدرنگ را پشت میله‌های زندان با چشم نمور می‌دیدند. هر بار که آنان را صدا می‌زدند نفس‌های آخرشان از ترس در بالای چوبه دار می‌آمد.

نگرانی از اجرای حکم آنان را در بهت می‌برد. هر روزی که می‌گذشت تنها در زمان‌های هواخوری بود که به دنیای بیرون امیدوار می‌شدند، به کورسوی نجات، به دیدن خورشید در آسمان بدون میله.

 سال‌ها پیش دو نفر  در یک اختلاف محلی فردی را به قتل می‌رسانند. آنان با حکم قضایی به قصاص نفس محکوم شدند. ماجرای پرونده این مرد به 1380 برمی‌گردد. آن روز یک درگیری مرگبار در یکی از روستاهای کوهدشت رخ داد.

22 سال برای خانواده مقتول اشکِ چشم خشکیده بود و برای خانواده قاتل دعاهای بخشش و التماس. حالا درست در تیرماه 1402 خادمان امام رضا(ع) به پادرمیانی آمده‌اند.

پرچم امام رئوف را روی دست گرفته‌اند. ضامن‌شدن حکایت دیرینه امام رضا(ع) است. خانواده اولیای‌دم قاتلان فرزند خود را بخشیدند و به هر دو زندگی دوباره دادند.

افشین خسروی دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت گفت که یک اختلاف خانوادگی سال 1380 در این شهرستان یک درگیری را رقم می‌زند و یک نفر در این نزاع به قتل می‌رسد.

او بیان کرد که قاتلان که دو نفر بودند پس از وقوع جرم به قصاص محکوم شدند و از سال 1380 تاکنون در زندان به‌سر می‌بردند، اما وساطت‌ها و میانجی‌گری خادمان امام رضا(ع)، خیران و انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان به این دو نفر زندگی دوباره بخشید.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت قاتلان هر دو در زمان قتل 30 ساله بودند و اولیای‌دم مقتول به بخشیدن آنان از اعدام پای چوبه دار رضایت داده‌اند.

خسروی گفت که آیین خون‌صلح رسم دیرینه‌ای میان مردم غرب کشور است که طی یک قرارداد اجتماعی به درگیری و نزاع میان دو طایفه که با یکدیگر قطع رابطه کرده‌اند، پایان می‌دهد.

او دلیل تأخیر در اجرای حکم قصاص را عدم توان اولیای‌دم برای پرداخت دیه دانست و بیان کرد که وساطت ریش‌سفیدان و معتمدان در خون‌صلح فرهنگ صلح و سازش را در لرستان نمایان می‌کند.

 آخرین اخبار «حوادث لرستان» را در صفحه حوادث لرستان و حوادث خرم آباد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر