زمان مطالعه: 5 دقیقه

اعدام برای سعید، متهم قتل و آزار دختران در خانه وحشت

متهم پرونده «خانه‌وحشت» بعد از رسیدگی دوباره به پرونده‌اش در دادگاه کیفری یک استان تهران، برای دومین بار به اعدام محکوم شد. قضات دیوان عالی کشور یک‌بار حکم را شکسته و به آن نقص گرفته بودند.
27 تیر 1402
شناسه : 98146
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98146
1540+
بالا
متهم پرونده «خانه‌وحشت» بعد از رسیدگی دوباره به پرونده‌اش در دادگاه کیفری یک استان تهران، برای دومین بار به اعدام محکوم شد. قضات دیوان عالی کشور یک‌بار حکم را شکسته و به آن نقص گرفته بودند.

حادثه 24 - متهم پرونده «خانه‌وحشت» بعد از رسیدگی دوباره به پرونده‌اش در دادگاه کیفری یک استان تهران، برای دومین بار به اعدام محکوم شد. قضات دیوان عالی کشور یک‌بار حکم را شکسته و به آن نقص گرفته بودند.

اسرار خانه‌وحشت پانزدهم آذر۱۴۰۰ با حضور ماموران در خانه‌ای در حوالی میدان قزوین فاش شد. به ماموران گزارش شده بود که مردی در این خانه مالخری می‌کند و رفت‌وآمدهای مشکوکی به این خانه انجام می‌شود. مأموران پلیس با ورود به این خانه با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. دختر جوانی بدون لباس زیر پتویی قرار داشت و دختر دیگری با همان شرایط داخل کمددیواری بود. با تحقیق از دختران مشخص شد آنها با ترک خانه‌شان به تهران آمده و در اینجا در دام مرد جوانی که خود را مامور پلیس معرفی کرده بود، گرفتار شدند.

یکی از دختران سه سال و دختر دیگر هشت‌ماه در این خانه زندانی بودند. سعید ۳۳ ساله متهم این پرونده بود که احتمال داشت با اطلاع از حضور ماموران در خانه‌اش فرار کند. به‌همین‌دلیل ماموران اطراف خانه را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفته و او را در مسیر خانه شناسایی و دستگیر کردند.با انتقال متهم به خانه و ادامه تحقیقات راز جنایت در خانه‌وحشت فاش شد. جسد سومین دختر زندانی این خانه درحالی‌که نایلون‌پیچ شده بود داخل یکی از کمدهای خانه پیدا شد. حدود چهار ماه از مرگ این دختر می‌گذشت.

تحقیق از دو دختر زندانی نشان داد افراد دیگری هم در این خانه گرفتار شده بودند که در فرصتی موفق به فرار از آنجا شده و دیگر خبری از آنها نیست. سعید بعد از کشاندن دختران به این خانه، با کمک خواهرش آنها را زندانی می‌کرد. با بررسی سوابق سعید مشخص شد او چند سال قبل دختری را به این خانه آورده و در جریان درگیری او را هل داده که سر دختر با دیوار برخورد کرده و جان باخته بود. مرد جوان پس از محاکمه از اتهام قتل عمدی تبرئه و به دیه و زندان محکوم شده بود.

سعید در بازجویی‌ها منکر قتل دختر جوان و آزار دختران دیگر شد و گفت: این دختران با میل خودشان به اینجا آمدند و هیچ اجباری در کار نبود. من به آنها کمک می‌کردم. این دخترها قاتل هستند. آنها وقتی متوجه شدند من به سومین دختر بیشتر توجه دارم، به خاطر حسادت او را کشتند.

خانواده مقتول در مشهد شناسایی شده و برای سعید درخواست قصاص کردند. پرونده قتل هنوز در دادسرای جنایی در حال رسیدگی است. بخش مربوط به آزار و اذیت دختران و تعرض به آنها نیز به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. متهم اواخر سال گذشته در شعبه ششم دادگاه کیفری محاکمه شد و حکم اعدام گرفت اما با وارد دانستن ایراداتی از سوی قضات دیوان عالی کشور پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری یک استان تهران بازگشت. متهم برای دومین بار محاکمه شد و این بار هم قضات با توجه به شکایت دختران جوان او را به اعدام محکوم کردند.

فاطمه علی‌قاضی، یکی از وکلای‌ مدافع سه قربانی خانه‌وحشت دراین‌باره گفت: فقدان اقرار متهم دلیل نقض حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور بود. در دومین جلسه رسیدگی متهم دوباره منکر تعرض به شکات شد و ادعا کرد اجباری در کار نبوده است. در این جلسه فیلمی پخش شد که در آن ماموران برای اولین‌بار وارد خانه شده و شرایط دختران را در آنجا نشان می‌داد. یکی از دختران زیر پتو و دیگری در کمد بود.

وی ادامه داد: قضات دادگاه کیفری بعد از رسیدگی به این پرونده دوباره سعید را مجرم شناخته و حکم به اعدام او دادند. در صورت اعتراض متهم به حکم مجازاتش، پرونده برای بررسی دوباره به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر