زمان مطالعه: 3 دقیقه

قتل آتشین دوست به خاطر گوشی تلفن‌همراه

مردی که به‌خاطر یک گوشی تلفن‌همراه دوستش را به آتش کشیده و به قتل رسانده بود به‌زودی در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود. اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.
26 تیر 1402
شناسه : 98114
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98114
224+
بالا
مردی که به‌خاطر یک گوشی تلفن‌همراه دوستش را به آتش کشیده و به قتل رسانده بود به‌زودی در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود. اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.

حادثه 24 - مردی که به‌خاطر یک گوشی تلفن‌همراه دوستش را به آتش کشیده و به قتل رسانده بود به‌زودی در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود. اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کرده‌اند.

تیرماه سال ۱۳۹۸ درگیری آتشینی در پارک کودک در جنوب تهران به پلیس گزارش شد. ماموران با حضور در محل با پیکر به شدت سوخته مردی به‌نام اکبر روبه‌رو شدند. او سریع به بیمارستان منتقل شد. دوست اکبر به نام رضا در محل درگیری حاضر بود که در تحقیقات گفت: اصغر نیم‌ساعت قبل با من تماس گرفت و گفت با اکبر به پارک بیا. من هم به اینجا آمدم. چند دقیقه بعد اصغر همراه شهرام و سیروس به سمت ما آمدند. اصغر روی اکبر بنزین ریخت و فندک زد. روی من هم بنزین ریخت که سریع لباسم را درآوردم و نسوختم. بعد تلاش کردیم اکبر را خاموش کنیم اما بخش زیادی از بدنش سوخته بود. تحقیقات برای دستگیری سه متهم ادامه داشت که از بیمارستان خبر رسید اکبر به‌دلیل شدت سوختگی و عفونت ناشی از آن جان‌باخت. با مرگ اکبر پرونده در اختیار تیم جنایی تهران قرار گرفت و سه متهم دستگیر شدند. اصغر منکر جنایت شد و گفت: من بنزین را برای موتور گرفته بودم. ناگهان بنزین روی اکبر ریخت. از آنجا که فندک برای کشیدن مواد روشن بود، به‌ناگاه اصغر شعله‌ور شد. متهم بعد از چند روز اظهاراتش را تغییر داد و گفت: گوشی تلفن‌همراهم دست اکبر بود اما آن را نمی‌داد. آن روز خواستم او را بترسانم‌، به‌همین‌دلیل روی او بنزین ریختم و قصد آتش‌زدن او را نداشتم.

دو متهم دیگر هم مدعی شدند، به درخواست اصغر همراه او رفتند تا گوشی را پس‌بگیرند و از ماجرای آتش‌زدن اکبر اطلاعی نداشتند و در این ماجرا بی‌تقصیر هستند. رضا هم گفت: همراه اکبر به پارک رفتم و از نقشه اصغر اطلاعی نداشتم. ماموران سپس سراغ خانواده مقتول رفتند که آنها اظهار داشتند اصغر چند بار به آنها مراجعه کرده و سراغ اکبر را گرفته و تهدید کرده بود او را زنده آتش می‌زند.

دختر مقتول گفت: اصغر پدرم را به قتل تهدید کرده بود و سرانجام تهدیدش را عملی کرد. برای او قصاص می‌خواهم.

با تکمیل تحقیقات در دادسرای جنایی تهران اصغر بازداشت شد و سه متهم دیگر با قرار وثیقه تا زمان محاکمه آزاد شدند. همچنین برای اصغر به اتهام قتل عمدی و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق حرکات غیرمتعارف در پارک کیفرخواست صادر شد. سه متهم دیگر هم به اتهام اخلال در نظم و آرامش عمومی محاکمه می‌شوند. پرونده متهمان به دادگاه کیفری یک‌استان تهران ارسال شده و به‌زودی پای میز محاکمه قرار می‌گیرند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر