زمان مطالعه: 2 دقیقه

نقص عضو پسر 15 ساله ای که عاشق موتورسواری بود / عاقبت تلخ موتورسواری بدون گواهینامه

حرکت خلاف جهت یک نوجوان موتورسوار به قیمت یک عمر معلولیت و ویلچرنشینی وی تمام شد و می تواند برای همه ما درس عبرت باشد.
25 تیر 1402
شناسه : 98073
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98073
236+
بالا
حرکت خلاف جهت یک نوجوان موتورسوار به قیمت یک عمر معلولیت و ویلچرنشینی وی تمام شد و می تواند برای همه ما درس عبرت باشد.

حادثه 24 - حرکت خلاف جهت یک نوجوان موتورسوار به قیمت یک عمر معلولیت و ویلچرنشینی وی تمام شد و می تواند برای همه ما درس عبرت باشد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در خصوص تصادفی که منجر به معلولیت یک نوجوان موتورسوار شد، بیان کرد: این نوجوان ۱۵ ساله و فاقد گواهی نامه در یکی از شهرهای اطراف کرمان هنگام تردد با موتورسیکلت خود برای رسیدن به مقصد مدنظر به رسم هر روزه مسافتی کوتاه را به صورت خلاف جهت و با سرعت زیاد طی می کند اما این بار با خودرویی که از روبه رو در حرکت بوده برخورد می کند و تصادفی خونین شکل می گیرد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: این نوجوان به رغم پیگیری بی وقفه والدین و تلاش های پزشکان دچار ضایعه نخاعی غیر قابل ترمیم شد و متاسفانه در  نوجوانی مجبور است بقیه عمر خود را با معلولیت و ویلچرنشینی سپری کند. وی افزود: بیشتر  استفاده کنندگان از موتورسیکلت نوجوانان و جوانانی هستند که به دلیل داشتن هیجان از این وسیله استفاده می کنند و به توصیه های مکرر پلیس و والدین بی توجه هستند و متاسفانه  برای خود و دیگران مشکل ساز می شوند.

رئیس پلیس راه شمال استان  کرمان و مسئول حوزه ترافیک برون شهری تصریح کرد: با گفت وگوهایی که با برخی از این خانواده ها داشتیم، مشخص شد والدین در پی اصرار فرزند جوان و حتی نوجوانشان اقدام به تهیه موتورسیکلت برای آنان قبل از رسیدن به سن قانونی و گرفتن گواهی نامه می کنند و متاسفانه خود زمینه ساز این گونه حوادث غیر قابل جبران می شوند. از این رو توصیه و هشدار اصلی ما برای پیشگیری از این گونه حوادث تلخ به والدین و بزرگ ترهاست. وی یادآور شد: در این میان ضمن تاکید بر خودداری جوانان و نوجوانان از استفاده از موتورسیکلت به عنوان یک وسیله برای تفریح، انجام حرکات نمایشی و دور دورکردن در کوچه و خیابان، به راکبان موتورسیکلت توصیه می شود حتما از کلاه کاسکت ایمنی استفاده و ضمن پرهیز از سرعت بالا و ورود به پیاده رو و معابر ممنوعه، همواره با احتیاط رانندگی کنند چراکه اساسا موتورسیکلت از ساختار لازم برای محافظت فیزیکی از سرنشین خود برخوردار نیست و با کمترین ضربه ای واژگون می شود.

آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر