زمان مطالعه: 4 دقیقه

جزئیات اعدام 2 نفر در فولادشهر اصفهان/ آنها خودروی پلیس را به رگبار بستند + عکس

‌ 20ماه پس از شرارت 2مرد شرور در فولادشهر اصفهان که در جریان آن یکی از مأموران پلیس به شهادت رسیده و یکی از سربازان وظیفه دچار قطع عضو شده بود، 2عامل این درگیری در ملأعام اعدام شدند و پرونده شرارت‌های‌شان بسته شد.
24 تیر 1402
شناسه : 98026
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98026
497+
بالا
‌ 20ماه پس از شرارت 2مرد شرور در فولادشهر اصفهان که در جریان آن یکی از مأموران پلیس به شهادت رسیده و یکی از سربازان وظیفه دچار قطع عضو شده بود، 2عامل این درگیری در ملأعام اعدام شدند و پرونده شرارت‌های‌شان بسته شد.

حادثه 24 - 20ماه پس از شرارت 2مرد شرور در فولادشهر اصفهان که در جریان آن یکی از مأموران پلیس به شهادت رسیده و یکی از سربازان وظیفه دچار قطع عضو شده بود، 2عامل این درگیری در ملأعام اعدام شدند و پرونده شرارت‌های‌شان بسته شد.

ساعت 2بامداد 27آبان‌ماه سال 1400زنی در تماس با پلیس از حمله 2شرور مسلح به خانه‌شان در منطقه مسکن مهر فولادشهر اصفهان خبر داد. او گفت: آنها به زور وارد خانه شده‌اند و با وجود تخریب وسایل خانه، همچنان در آنجا حضور دارند و آنها و ساکنان ساختمان را تهدید می‌کنند. دقایق کوتاهی از این تماس تلفنی گذشته بود که گروهی از مأموران برای بررسی ماجرا راهی محل حادثه شدند. با وجود اینکه مأموران پلیس تلاش داشتند تا اوضاع را کنترل کرده و آرامش را به ساختمان بازگردانند، اما 2شرور که مسلح بودند، با مأموران درگیر شدند. در این میان آنها یکی از مأموران پلیس را خلع سلاح کردند و در ادامه به‌سوی خودروی پلیس تیراندازی کردند. در این حادثه استوار یکم، احسان نصیری و یکی از سربازان وظیفه هدف اصابت گلوله قرار گرفتند که پس از انتقال آنها به بیمارستان استوار نصیری به شهادت رسید و سرباز وظیفه نیز دچار قطع دست شد. در ادامه این درگیری با حضور شمار دیگری از مأموران پلیس 2مرد شرور به نام‌های محمد 38ساله و صادق 25ساله دستگیر شدند.

بررسی پرونده 2متهم نشان می‌داد که هر 2نفر دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت، شرارت و نزاع و درگیری هستند. آنها در همان بررسی‌های اولیه به شهادت مأمور پلیس وایجاد رعب و وحشت برای شهروندان اعتراف کردند و در ادامه، پرونده‌شان در 2بخش به دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان اصفهان ارسال شد.

در بخش اول، متهمان به اتهام محاربه از طریق تیراندازی، ایجاد رعب و وحشت برای مردم و درگیری با مأموران پلیس در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شدند و قضات دادگاه هر 2نفر را محارب تشخیص داده و به اعدام محکوم شدند.

در بخش دیگری از پرونده متهمان به اتهام قتل عمدی و نقص عضو، تهدید، قدرت‌نمایی با سلاح، سرقت سلاح از ماموران، اخلال در نظم‌عمومی و... در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان محاکمه و به قصاص محکوم شدند.

متهمان به رأی صادر شده از سوی دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای بررسی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد اما قضات دادگاه هیچ ایرادی به رأی صادر شده از سوی دادگاه را وارد ندانسته و احکام صادر شده را تأیید کردند. در این شرایط بود که سحرگاه پنجشنبه 22تیرماه محکومان در محل وقوع حادثه و در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند. اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان‌اصفهان درباره روند رسیدگی به این پرونده گفت: پس از تشکیل پرونده‌های جداگانه‌ای برای متهمان، به‌دلیل اهمیت موضوع، رسیدگی ویژه به این پرونده‌ها در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و پس از صدور حکم و تأیید آن در دیوان عالی کشور سحرگاه روز 22تیرماه 1402 حکم اعدام این 2متهم در همان منطقه از فولادشهر در ملأعام اجرا شد.

او ادامه داد:‌ افراد اعدام شده پس از رسیدگی قضایی به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض به اعدام در ملأعام، به اتهام مشارکت در شهادت مأمور نیروی انتظامی به قصاص نفس و برای سایر جرائم به 23سال حبس محکوم شده بودند که پس از تأیید حکم و با توجه به اجرای مجازات اشد، حکم اعدام در ملأعام اجرا شد.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر