زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات یک محکوم به قصاص در یزد

رییس اجرای احکام دادسرای یزد گفت: در ایام مبارک دهه امات و ولایت و همزمان با روز مباهله یک محکوم به قصاص قبل از اجرای حکم از قصاص رهایی یافت.
23 تیر 1402
شناسه : 98019
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/98019
182+
بالا
رییس اجرای احکام دادسرای یزد گفت: در ایام مبارک دهه امات و ولایت و همزمان با روز مباهله یک محکوم به قصاص قبل از اجرای حکم از قصاص رهایی یافت.

 حادثه 24 - رییس اجرای احکام دادسرای یزد گفت: در ایام مبارک دهه امات و ولایت و همزمان با روز مباهله یک محکوم به قصاص قبل از اجرای حکم از قصاص رهایی یافت.

علی باقر پور گفت: در ایام مبارک دهه امات و ولایت و همزمان با روز مباهله یک محکوم به قصاص  قبل از اجرای حکم از قصاص رهایی یافت.

وی گفت : پرونده متهم پس از رسیدگی در دادسرا و دادگاه کیفری یک منجر به صدور حکم قصاص شد که پس از فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال و ابرام گردید و نهایتا با تقاضای اجرای قصاص از ناحیه، ولی دم مرحله اجرا شروع و مورد تنفیذ قرار گرفت.

رییس اجرای احکام دادسرای یزد تصریح کرد: پس از ان در چندین مرحله جلسات صلح و سازش برگزار و پس از قطع امید از رضایت اولیاء دم اجرای حکم در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سحرگاه امروز  ۳۰ دقیقه قبل از اجرای حکم  با تلاش مجموعه قضات اجرای احکام کیفری دادسرای یزد و مدیریت زندان مرکزی و در حضور مامورین نیروی انتظامی رضایت مشروط اولیاء دم مبنی بر پرداخت دیه حاصل و محکوم از قصاص رهایی پیدا کرد.

باقرپور تصریح کرد: چنانچه محکوم شروط مورد نظر ولی دم را اجرا نمیاد با ارسال پرونده به دادگاه صادر کننده حکم قطعی محکومیت قصاص به حبس تعزیری تا ده سال از جهت جنبه عمومی تبدیل می‌شود.

وی در پایان از تلاش مجموعه فعالان حوزه صلح و سازش و اجرای احکام به ویژه قاضی اجرای حکم و قاضی ناظر زندان که با پیگیری و تلاش بسیار موفق به جلب رضایت اولیا دم دقایقی قبل از اجرای حکم شد تشکر کرد.

آخرین اخبار «حوادث یزد» را در صفحه حوادث یزد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر