زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات معجزه آسای زوج کوهنورد در ارتفاعات شاه‌لولاک

زن و شوهری کوهنورد که در جریان صعود به ارتفاعات شاه‌لولاک گم شده و در نزدیکی یک پرتگاه وضعیت خطرناکی داشتند در عملیات شبانه نیروهای هلال‌احمر از مرگ نجات یافتند.
21 تیر 1402
شناسه : 97976
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97976
219+
بالا
زن و شوهری کوهنورد که در جریان صعود به ارتفاعات شاه‌لولاک گم شده و در نزدیکی یک پرتگاه وضعیت خطرناکی داشتند در عملیات شبانه نیروهای هلال‌احمر از مرگ نجات یافتند.

  حادثه 24 -  زن و شوهری کوهنورد که در جریان صعود به ارتفاعات شاه‌لولاک گم شده و در نزدیکی یک پرتگاه وضعیت خطرناکی داشتند در عملیات شبانه نیروهای هلال‌احمر از مرگ نجات یافتند.

ساعت ۲۰:۴۵ روز دوشنبه نوزدهم تیرماه، به هلال‌احمر اصفهان خبر رسید که زن و شوهری کوهنورد در بخش بالایی آبشار شاه‌لولاک رشته‌کوه‌های زاگرس دچار حادثه شده‌اند و به کمک نیاز دارند. به‌دنبال این خبر گروهی از امدادگران به همراه یک تیم کوهستان متشکل از 7 نجاتگر آموزش‌دیده به محل حادثه اعزام شدند. به‌دلیل تاریک‌بودن هوا این عملیات شرایط ویژه‌ای داشت و هیچ رد و نشان مشخصی از کوهنوردان وجود نداشت. با این حال امدادگران با کمک نشانی‌هایی که حادثه‌دیدگان در همان تماس اولیه اعلام کرده بودند جست‌وجو را ادامه دادند.

عملیات جست‌وجو حدود 3ساعت به طول انجامید و اعضای تیم جست‌وجو در تاریکی شب توانستند 2 کوهنورد را در شرایط سخت در صخره‌های بالادست آبشار شاه‌لولاک پیدا کنند. آنها در حالی نجات پیدا کردند که به‌دلیل تاریکی هوا زمینگیر شده بودند و اگر کمی جلوتر می‌رفتند ممکن بود از آبشار و صخره‌های آنجا سقوط کنند. محمدنوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان جزئیات این عملیات گفت:‌ این عملیات ساعت 35دقیقه بامداد سه‌شنبه و پس از قریب به 4ساعت تلاش پایان یافت و اعضای تیم نجات توانستند زوج کوهنورد را به پارکینگ آبشار شاه لولاک منتقل کنند.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر