زمان مطالعه: 2 دقیقه

غرق شدن جوان 19 ساله در سد کلان ملایر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر از پیدا شدن جسد جوان ۱۹ ساله که بعدازظهر روز جمعه ۱۶ تیرماه در سد کلان ملایر غرق شد، خبر داد.
17 تیر 1402
شناسه : 97907
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97907
437+
بالا
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر از پیدا شدن جسد جوان ۱۹ ساله که بعدازظهر روز جمعه ۱۶ تیرماه در سد کلان ملایر غرق شد، خبر داد.

حادثه 24 - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر از پیدا شدن جسد جوان ۱۹ ساله که بعدازظهر روز جمعه ۱۶ تیرماه در سد کلان ملایر غرق شد، خبر داد.

محمودرضا ملکی اظهار کرد: حدود ساعت ۶ بعدازظهر روز گذشته در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ملایر و اعلام خبر غرق شدن پسری ۱۹ ساله هنگام شنا در سد کلان، بلافاصله غواصان سازمان به محل اعزام شدند.

 ملکی ادامه داد: عملیات جستجو در زیر آب تا ساعت ۸ شب گذشته ادامه داشت و به علت تاریکی و عدم دید کافی ادامه جستجو به امروز موکول شد.

وی با بیان اینکه ادامه عملیات جستجو از صبح امروز آغاز شد، گفت: ساعت ۹:۵۵ صبح امروز-شنبه ۱۷ تیر- پیکر بی جان این جوان ۱۹ ساله از عمق شش متری آب بیرون کشیده شد.

ملکی تصریح کرد: این جوان به همراه چند نفر اقدام به شنا در سد کلان کردند که وی در حالی که تنها یک و نیم تا دو متر از ساحل فاصله داشته است، با عمق چهار متری مواجه شده و نتوانسته خود را کنترل کند و به ساحل برساند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر تأکید کرد: با توجه به اینکه عمق سد کلان قبل از آبگیری متفاوت است و عمق منطقه کنار ساحل از یک متر به چهار و پنج متر می‌رسد، این سد فضای مناسبی برای شنا کردن نیست.

وی به روستاها و درخت هایی که در زمان آبگیری سد به زیر آب رفته اشاره و مطرح کرد: وجود خزه‌های روییده شده در سد و کنار ساحل و نخ‌های ماهیگیری نیز موجب به دام افتادن شناگر شده و شنا را در این سد خطرناک کرده است.

ملکی دمای پایین آب سد و ایجاد اسپاسم عضلانی را یکی دیگر از موارد غرق شدن افراد در سد کلان دانست و گفت: این شرایط حتی برای شناگران حرفه ای مخاطراتی ایجاد کرده و بسیار خطرناک است.

وی با تأکید بر اینکه سد کلان فضای مناسبی برای شنا کردن نیست، از تمامی شهروندان خواست به جد از شنا کردن در این سد پرهیز کنند.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر