زمان مطالعه: 2 دقیقه

فداکاری مادر مشهدی برای نجات فرزندش از مرگ حتمی/ خدیجه عباسی فرشته نجات بیماران شد

مسوول روابط عمومی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای بانوی ۳۱ ساله مشهدی که برای نجات فرزندش بر اثر سانحه رانندگی و پرت‌شدن از روی موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود، به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.
14 تیر 1402
شناسه : 97857
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97857
1003+
بالا
مسوول روابط عمومی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای بانوی ۳۱ ساله مشهدی که برای نجات فرزندش بر اثر سانحه رانندگی و پرت‌شدن از روی موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود، به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

حادثه 24 - مسوول روابط عمومی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای بانوی ۳۱ ساله مشهدی که برای نجات فرزندش بر اثر سانحه رانندگی و پرت‌شدن از روی موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود، به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

محسن فراهی روز چهارشنبه افزود: زنده یاد «خدیجه عباسی» که ۲ روز گذشته به همراه همسر و ۲ فرزند خود با موتورسیکلت در جاده شهرک رضوی مشهد در حال تردد بودند، پس از عبور از سرعت گیر با سرعت بالا، به همراه کودک هفت ماهه از روی موتور سقوط کرده که این مادر فداکار برای جلوگیری از صدمه به کودک، او را در آغوش گرفته و خود با سر به زمین برخورد کرده و دچار ضربه مغزی شده است.

وی بیان کرد: این مادر فداکار مرگ مغزی پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد.

مسوول روابط عمومی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز در هزار و سیصد سی و پنجمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد عباسی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

فراهی افزود: کلیه‌های این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۵۸ ساله ساکن کاشمر و مرد ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند، اهدا و پیوند شد.

وی ادامه داد: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۳۸ ساله ساکن کلات که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند زده شد.

این مسوول بیان کرد: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

خجسته، دایی زنده یاد خدیجه عباسی گفت: خواهرزاده‌ام دختر فداکاری بود و همان گونه که با از خودگذشتگی جان فرزندش را نجات داد، با اهدای اعضایش نیز نجات بخش جان چند نفر دیگر شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

دیدگاه ها
  • بی نام
    15 تیر 1402
    روحش شاد

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر