زمان مطالعه: 4 دقیقه

ربودن دانشجوی دندانپزشکی توسط شریک کاری‌اش پس از ورود به ایران

دانشجوی دندانپزشکی، وقتی تصمیم گرفت برای حل اختلاف با شریک کاری‌اش از روسیه به ایران سفر کند، فکرش را نمی‌کرد که به دردسر بزرگی بیفتد.
14 تیر 1402
شناسه : 97839
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97839
553+
بالا
دانشجوی دندانپزشکی، وقتی تصمیم گرفت برای حل اختلاف با شریک کاری‌اش از روسیه به ایران سفر کند، فکرش را نمی‌کرد که به دردسر بزرگی بیفتد.

حادثه 24 - دانشجوی دندانپزشکی، وقتی تصمیم گرفت برای حل اختلاف با شریک کاری‌اش از روسیه به ایران سفر کند، فکرش را نمی‌کرد که به دردسر بزرگی بیفتد. اواخر اردیبهشت امسال مرد جوانی به اداره پلیس تهران رفت و از شریک کاری‌اش به اتهام گروگانگیری و اخاذی شکایت کرد. وی گفت: من دانشجوی دندانپزشکی در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور روسیه هستم و2 ترم مانده که درسم تمام شود. علاوه بر این  در زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز فعالیت دارم. مدتی قبل با مردی که می‌گفت از افراد با نفوذ است، آشنا‌شدم. او وقتی متوجه نوع فعالیتم شد، پیشنهاد همکاری داد. از آن به بعد شراکت ما شروع شد اما بعد از مدتی دیدم این کار به ضرر من است، چون او فقط در سود معاملات‌مان شریک می‌شد نه ضرر آن. بنابراین به او پیشنهاد دادم تا قرارداد همکاری بنویسیم تا او هم در ضرر شریک شود و هم در سود. وی قبول کرد اما وقتی برای حل اختلافات‌مان به ایران آمدم و به دفتر وی رفتم، با تهدید چاقو از من خواست تا پای برگه‌ای را امضا کنم. او در برگه نوشته بود که من فقط باید به او سود معاملات را بپردازم. او همچنین مرا به قتل تهدید کرد و گفت علاوه بر سود معامله‌ها، باید ظرف 2 روز 500میلیون تومان به حسابش واریز کنم. وی ادامه داد: شریکم در دفترش و با همدستی دوستش، مرا حدود 4ساعت گروگان گرفتند. آنها علاوه بر اینکه مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند، اسلحه‌ای هم روی شقیقه‌ام گذاشتند و تهدید کردند تا پای 7سفته چند میلیاردی، 7برگه چک و یک برگه سفید را امضا کنم. آنها تهدیدم کردند که نه‌تنها من، بلکه اعضای خانواده‌ام را نیز به قتل می‌رسانند. من هم از ترس جان خودم و خانواده‌ام هرچه آنها خواستند را انجام دادم و بعد رهایم کردند تا ظرف 2روز پول جور کنم. در غیراین‌صورت سفته‌هایم را به اجرا می‌گذاشتند. من هم سراغ دوستم در شهرستان رفتم تا از او پول قرض بگیرم، اما او وقتی ماجرای گروگانگیری و اخاذی را شنید از من خواست تا ترس را کنار بگذارم و شکایت کنم.

بازداشت هردو متهم

با این شکایت، ‌پرونده‌ای در شعبه یکم دادسرای ویژه سرقت تشکیل شد و به دستور بازپرس، تحقیقات برای دستگیری متهمان شروع شد اما آنها دفتر کار خود را تخلیه کرده و غیب‌شان زده بود. با وجود این 2 روز قبل مأموران هردو را بازداشت کردند. شریک شاکی اما منکر حبس غیرقانونی و تهدید شد و  گفت: من به شاکی پول می‌دادم و وی ماهانه سودش را پرداخت می‌کرد. او اما مدتی بود که سود پولم را نمی‌داد و امروز و فردا می‌کرد. حالا هم از ما شکایت کرده تا از پرداخت پول و سود آن فرار کند. به دستور بازپرس پرونده، این دو متهم با قرار قانونی بازداشت شدند و تحقیقات ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشکار شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر