زمان مطالعه: 1 دقیقه

برق‌گرفتگی جان یک جوشکار را در رزن گرفت

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان از مرگ جوان رزنی بر اثر برق‌گرفتگی خبر داد.
12 تیر 1402
شناسه : 97781
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97781
162+
بالا
مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان از مرگ جوان رزنی بر اثر برق‌گرفتگی خبر داد.

حادثه 24 - مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان از مرگ جوان رزنی بر اثر برق‌گرفتگی خبر داد.

علیرضا صارمی در توضیح خبر اظهار کرد: روز گذشته -یکشنبه ۱۱ تیرماه- مردی ۳۷ ساله رزنی در یک ساختمان نیمه کاره در حال آرماتوربندی بوده و بر اثر بی‌احتیاطی با کابل برق سه فازی که به منظور جوشکاری در محل بدون عایق رها بوده، برخورد می‌کند و دچار برق‌گرفتگی و سوختگی می شود.

وی با بیان اینکه در نهایت این فرد بعد از انتقال به بیمارستان رزن سپس همدان با وجود تلاش کادر پزشکی فوت می کند، خاطرنشان کرد: بررسی های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد که بیشتر برق گرفتگی ها به علت ناآشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و بی توجهی به اصل کلی برق گرفتگی یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می دهد.

صارمی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان برق گرفتگی در فصل تابستان رخ می دهد چراکه با آغاز فصل گرم سال و راه اندازی دستگاه های برودتی و سرویس کولرها تعداد قربانیان ناشی از برق گرفتگی در جداول آماری این اداره کل افزایش می یابد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای گرم سال قرار داریم و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان باید اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم های سرمایشی و استفاده از وسایل برقی به کارگیرند.

گفتنی است؛ ۹ نفر در استان همدان بر اثر برق گرفتگی سال گذشته جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ درصد کاهش داشته است.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر