زمان مطالعه: 1 دقیقه

حکم محاربه برای سارقان بی رحم طلافروشی در خانی آباد

تحقیقات در پرونده دزدان طلافروشی که در جریان یکی از سرقت هایشان، جان مرد فداکاری را گرفته بودند، به صدور کیفرخواست منجر شد و آنها در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند.
10 تیر 1402
شناسه : 97696
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97696
261+
بالا
تحقیقات در پرونده دزدان طلافروشی که در جریان یکی از سرقت هایشان، جان مرد فداکاری را گرفته بودند، به صدور کیفرخواست منجر شد و آنها در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند.

حادثه 24 - تحقیقات در پرونده دزدان طلافروشی که در جریان یکی از سرقت هایشان، جان مرد فداکاری را گرفته بودند، به صدور کیفرخواست منجر شد و آنها در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند.

 این سرقت مرگبار شامگاه دهم خرداد سال گذشته در خانی آباد رخ داد. سارقان مسلح 2مرد بودند که یکی از آنها وارد طلافروشی شد و پس از شکستن ویترین مغازه با پتک، دست به سرقت طلاها زد. نفر دوم بیرون از مغازه با اسلحه کلاشنیکف ایستاده و هنگام فرار به سمت مردم تیراندازی کرد. در جریان این حادثه 4نفر مجروح شدند که یکی از آنها به نام بهزاد، صبح سیزدهم خرداد یعنی 3روز بعد از حادثه جانش را از دست داد. مقتول با موتورش کار می‌کرد و روز حادثه برای تعمیر تلفن همراهش به مغازه موبایل فروشی که مقابل طلافروشی قرار داشت رفته بود که متوجه سرقت مسلحانه شد. وقتی سارق مسلح به سمت صاحب طلافروشی تیراندازی کرد، بهزاد با فداکاری از پشت سر به آنها نزدیک شد تا دستگیرشان کند اما از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفت اما با وجود این تسلیم نشد و خودش را روی موتور دزدان انداخت که این کار باعث شد سارق مسلح، تیر دوم را شلیک کند و او را هدف قرار دهد. هرچند بهزاد در این حادثه موفق شد تا مانع از فرار دزدان شود اما خودش بر اثر شدت جراحات جانش را از دست داد. در ادامه، پلیس به تحقیق از دزدان پرداخت که مشخص شد آنها چند سال قبل به یک طلافروشی در پرند هم دستبرد زده و 3کیلو طلا سرقت کرده بودند.

پرونده قتل آنها که در شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی بود، بعد از یک سال به صدور کیفرخواست توسط بازپرس، محمدجواد شفیعی منجر شد. بر این اساس قاتل به اتهام قتل عمدی و همدستش به اتهام معاونت در قتل در دادگاه کیفری محاکمه می‌شوند. از سوی دیگر بازپرس جنایی تهران برای سارقان طلافروشی به‌خاطر ایجاد ناامنی در محل و اعتراف آنها به شلیک‌های متعدد با سلاح کلاشنیکف، درخواست محاربه کرده و بخشی از پرونده نیز برای رسیدگی به اتهام محاربه این 2نفر به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر