زمان مطالعه: 5 دقیقه

سرقت مسلحانه از آگهی‌دهندگان در سایت‌های فروش کالا

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره سارقان مسلح که با شناسایی طعمه‌های خود از پلتفرم‌های فروش آنلاین کالا اقدام به سرقت مسلحانه از آنان کرده بودند، خبر داد.
06 تیر 1402
شناسه : 97653
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97653
273+
بالا
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره سارقان مسلح که با شناسایی طعمه‌های خود از پلتفرم‌های فروش آنلاین کالا اقدام به سرقت مسلحانه از آنان کرده بودند، خبر داد.

حادثه 24 - معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند سه نفره سارقان مسلح که با شناسایی طعمه‌های خود از پلتفرم‌های فروش آنلاین کالا اقدام به سرقت مسلحانه از آنان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ مرتضی نثاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در آخرین روز از اردیبهشت ماه سالجاری پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه یک دستگاه موتورسیکلت در منطقه «دارآباد» تهران، در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت که از طریق یکی از پلتفرم‌های آنلاین فروش کالا، موتورسیکلت خود را برای فروش آگهی کرده و در مدتی بعد نیز فردی ناشناس تحت عنوان خریدار با او تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت برای بازدید موتورسیکلت در محل کارش در محله دارآباد با خریدار قرار گذاشته است. 

وی ادامه داد:‌در روز قرار  دو مرد جوان حدودا ۳۰ ساله با مراجعه به محل کار شاکی، درخواست بازدید موتور را کردند اما به محض روشن کردن موتور، ناگهان آنها با تهدید اسلحه کمری و شلیک یک تیر هوایی سوار بر موتورسیکلت شاکی شده و از محل متواری شدند. شاکی حتی به وسیله موتورسیکلت یکی از اهالی محل اقدام به تعقیب آنها کرده اما این افراد اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت وی کردند و به همین دلیل نیز از ادامه دادن تعقیب منصرف شده‌اند و پلیس را در جریان موضوع قرار دادند. 

نثاری ادامه داد: همزمان با آغاز تحقیقات و ثبت مشخصات موتورسیکلت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت مسروقه توسط گشت انتظامی شهر جدید پردیس و در حین انتقال به این شهر به عنوان موتورسیکلت مسروقه  کشف و سرنشین آن نیز دستگیر شده است. در همین راستا بلافاصله با هماهنگی‌های قضایی فرد دستگیر شده به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و پس از مواجه حضوری با مالباخته که مالک موتورسیکلت بود به عنوان یکی از سارقان مسلح مورد شناسایی قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به بررسی سوابق متهم دستگیر شده، گفت: کارآگاهان در بررسی سوابق این فرد متوجه شدند که او یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت است که پیش از این در چندین نوبت دستگیر و روانه زندان شده است. تلاش برای دستگیری همدست این فرد ادامه داشت، تا اینکه با پی‌جویی‌های انتظامی، هویت و مخفیگاه متهم متواری در محدوده مهرآباد شهرستان دماوند مورد  شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که این فرد با همکاری همسرش یک باند سه نفره سرقت مسلحانه تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه متهم دوم پرونده و همسرش نیز در یک ماموریت پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت:‌با آغاز تحقیقات پلیسی از متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی چندین فقره سرقت مسلحانه دیگر هم شدند. این سه نفر در جریان این سرقت‌ها اقدام به شناسایی طعمه‌های خود از طریق پلتفرم های فروش کالا به‌ویژه در موضوع فروش موتورسیکلت و لپ‌تاپ کرده و در پوشش خریدار به همین شیوه  اقدام به سرقت کرده بودند.

نثاری از شناسایی چند تن از مالباختگان نیز خبر داد و افزود: یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی و شناسایی متهمان گفت که موتورسیکلتش را برای فروش در یکی از سایت‌های خرید و فروش آنلاین آگهی کرده بود که سارقان به محل سکونتش در منطقه پاسداران مراجعه و با تهدید سلاح و تیراندازی هوایی اقدام به سرقت موتورسیکلت وی کردند. موتورسیکلت این فرد با اعتراف متهمان به فروش موتورسیکلت در منطقه شمال شرق تهران از خریدار اموال مسروقه کشف شده و به مالباخته تحویل داده شد.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد، گفت:  یکی دیگر از مالباختگان نیز پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی متهم اول پرونده را به همراه همسر متهم دوم مورد شناسایی قرار داد و گفت که لپ تاپ خود را به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در یک سایت فروش اجناس دست دوم آگهی کرده که یک خانم و آقای جوان برای بازدید و خرید لپ‌تاپ با او تماس گرفته و درخواست بازدید کردند. این افراد پس از حضور در مقابل منزل شاکی با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت لپ‌تاپ کرده و متواری شدند. در ادامه تحقیقات ماموران مشخص شد سارقان، لپ‌تاپ مسروقه را به قیمت ۳۰ میلیون تومان به فروش رسانده‌اند.

نثاری اضافه کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده جرایم اعضای این باند۳ نفره، کارآگاهان اداره یکم اطلاع پیدا کردند که متهمان به صورت انفرادی یا دو نفره اقدام به کرایه خودرو دربستی در مسیر تهران به بومهن و بالعکس کرده و با تهدید رانندگان خودروها  گوشی‌های تلفن همراه آنان را هم سرقت کرده و متواری شده‌اند.

وی در پایان از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهمین به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی – پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر