زمان مطالعه: 3 دقیقه

شبیخون پلیس به ۱۱۱ دزد و مالخر در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱۱ سارق و مالخر حرفه‌ای در اجرای مرحله جدیدی از طرح برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه خبر داد.
06 تیر 1402
شناسه : 97636
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97636
194+
بالا
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱۱ سارق و مالخر حرفه‌ای در اجرای مرحله جدیدی از طرح برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه خبر داد.

 حادثه 24 - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۱۱ سارق و مالخر حرفه‌ای در اجرای مرحله جدیدی از طرح برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: بعد از چندین روز کار اطلاعاتی از سوی همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ، طی ۴۸ ساعت گذشته، طرح عملیاتی برخورد با سارقان و مالخران را در سطح شهر تهران کلید زدیم که در جریان آن تعداد ۱۱۱ نفر از سارقان و مالخران که برخی از آنها به صورت شبکه‌ای فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

وی درباره اموال مسروقه کشف شده از آنان نیز اظهارکرد: در این عملیات ۲۵۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و مقادیر زیادی قطعات و لوازم خودرو کشف و ضبط شد که البته تحقیقات برای کشف دیگر اموال مسروقه احتمالی نیز ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی با مهندسی معکوس نسبت به شناسایی و دستگیری سارقان اقدام کردند، گفت: در واقع این بار همکاران من با شناسایی و اشراف بر روی مالخران اموال مسروقه، آنها را رصد کرده و از این طریق موفق به شناسایی شماری از سارقان شدند. همچنین برخی از سارقان نیز پس از دستگیری مالخران و با اعتراف آنان شناسایی و دستگیر شدند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه عمده سارقان دستگیر شده، زورگیر، کیف قاپ و قاپ‌زن بودند، گفت: این افراد اموال مسروقه را که عمدتا گوشی تلفن همراه بود، به مالخران می فروختند. مالخران هم اقدام به خروج این گوشی‌ها از کشور می‌کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اجرای طرح‌های پلیس برای برخوردبا سارقان و مالخران با قوت ادامه خواهد داشت و در مورد دستگیرشدگان طرح اخیر نیز تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد و به محض شناسایی سارقان و کشف اموال مسروقه دیگر، درباره آن اقدامات لازم انجام می‌شود. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر طرح‌های اجرا شده بر آمار و روند سرقت در کشور نیز گفت: درباره سرقت‌های خرد اقداماتی را انجام داده و در حال قطع ارتباط بین مالخر و سارق هستیم که قطعا از این طریق آمار سرقت‌های خرد کاهش پیدا خواهد کرد. در مورد سرقت منازل که جزو سرقت‌های مهم محسوب شده و دغدغه جدی ماست، شاهد کاهش ۲۰ درصدی وقوع هستیم. در حوزه قاپ‌زنی هم با کاهش وقوعات مواجهیم.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر