زمان مطالعه: 3 دقیقه

درخواست قصاص برای برادر قاتل/ پسر جوان پدرش را کشت و جسدش را به آتش کشید

پسر جوان که با ادعای بدرفتاری‌های پدرش او را به قتل رسانده و جسدش را در جاده‌چالوس آتش زده بود، با درخواست خواهرانش به قصاص محکوم شد. قضات، همسر مقتول را هم به ۱۰سال زندان محکوم کردند.
03 تیر 1402
شناسه : 97484
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97484
298+
بالا
پسر جوان که با ادعای بدرفتاری‌های پدرش او را به قتل رسانده و جسدش را در جاده‌چالوس آتش زده بود، با درخواست خواهرانش به قصاص محکوم شد. قضات، همسر مقتول را هم به ۱۰سال زندان محکوم کردند.

حادثه 24 - پسر جوان که با ادعای بدرفتاری‌های پدرش او را به قتل رسانده و جسدش را در جاده‌چالوس آتش زده بود، با درخواست خواهرانش به قصاص محکوم شد. قضات، همسر مقتول را هم به ۱۰سال زندان محکوم کردند.

تحقیقات جنایی در این پرونده از تابستان دو سال قبل و با کشف جسد سوخته مردی در جاده‌چالوس آغاز شد. ماموران با بررسی پرونده افراد ناپدیدشده به مرد ۵۷ ساله‌ای به‌نام ابراهیم رسیدند که دخترش ناپدیدشدن او را گزارش کرده بود. با حضور دختر این مرد در پزشکی‌قانونی و بررسی جسد و آزمایش‌‌های تخصصی، هویت مقتول شناسایی شد. با توجه به نوع جنایت، احتمال خانوادگی‌بودن قتل قوت گرفت و ماموران متوجه اختلاف ابراهیم و همسرش زهره شدند. این زن بازداشت شد و در تحقیقات راز قتل شوهرش را فاش کرد و گفت: پسر ۲۵ ساله‌ام به نام آرین به‌دلیل اختلاف با پدرش او را کشت و من در انتقال جسد به جاده‌چالوس و آتش‌زدن آن کمکش کردم.

آرین دستگیر شد و در اعترافاتش گفت: پدرم مرد بداخلاقی بود و همیشه با مادرم درگیری داشت. سر هر موضوعی مادرم را کتک می‌زد. آخرین بار ۱۰میلیون تومان از حسابش برداشت کردم که فهمید و عصبانی شد. می‌گفت من و مادرم دست‌به‌یکی کردیم تا پول را از حسابش برداریم. بعد مرا از خانه بیرون کرد. این رفتار باعث شد تصمیم به قتلش بگیرم. به او قرص خواب‌آور دادم و وقتی بیهوش شد، کشتمش و با کمک مادرم جسد را به جاده‌چالوس برده و آتش زدیم. با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای آرین به اتهام قتل عمدی و برای مادرش به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده، دو دختر مقتول برای برادرشان قصاص و برای مادرشان اشد مجازات را خواستند. سپس آرین در جایگاه قرار گرفت و با تشریح ماجرا گفت: مادرم در قتل نقشی نداشت و به‌تنهایی پدرم را کشتم. او فقط در انتقال جسد به من کمک کرد. بدرفتاری‌های پدرم باعث شد این تصمیم اشتباه را بگیرم.

همسر مقتول هم با رد اتهام معاونت در قتل گفت: از نقشه آرین برای قتل پدرش بی‌اطلاع بودم. او بعد از قتل به من گفت پدرش را کشته و می‌خواهد جسدش را به جاده‌چالوس ببرد. شوکه شده و با او در انتقال جسد و آتش‌زدن آن همکاری کردم.

قضات دادگاه پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها و با توجه به درخواست دختران مقتول، آرین را به قصاص و به‌خاطر جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند. همسر مقتول هم به ۱۰ سال زندان و پرداخت دیه به‌خاطر جنایت بر میت محکوم شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر