زمان مطالعه: 3 دقیقه

میلاد، استقلالی دو آتشه فرشته نجات بیماران شد

خانواده هوادار دو آتشه تیم فوتبال استقلال بعد از مرگ مغزی او در اقدامی خداپسندانه اعضای بدنش را به بیماران اهدا کردند.
03 تیر 1402
شناسه : 97483
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97483
496+
بالا
خانواده هوادار دو آتشه تیم فوتبال استقلال بعد از مرگ مغزی او در اقدامی خداپسندانه اعضای بدنش را به بیماران اهدا کردند.

حادثه 24 - خانواده هوادار دو آتشه تیم فوتبال استقلال بعد از مرگ مغزی او در اقدامی خداپسندانه اعضای بدنش را به بیماران اهدا کردند.

میلاد میعادی ۳۲ ساله، سه ماه دیگر تولدش بود. هوادار دو آتشه تیم استقلال تهران بود‌. با برادر دوقلویش میثم از یک‌سال‌و‌نیم پیش کافه‌ای در اسلامشهر راه‌اندازی کرده بودند. صبح شنبه بیست‌و‌هفتم خرداد امسال مادر صبحانه را درست کرد تا آنها را راهی محل کارشان کند اما میلاد هیچ‌وقت بیدار نشد. او را سریع به بیمارستان رساندند که پزشکان با معاینه او مرگ مغزی‌اش را تایید کردند‌. خانواده‌اش نیز اعضای بدنش را اهدا کردند تا پسرشان برای همیشه جاودانه شود.

زهرا، خواهر میلاد  که خودش روزنامه‌نگار است دراین باره گفت‌: آن روز عمل احیا را در خانه انجام دادیم که قلب احیا شد با آمدن آمبولانس او را به بیمارستانی در غرب تهران رساندیم. پزشک معالج می‌گفت مرگ مغزی نشده و زنده می‌ماند اما یکشنبه‌شب پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران سراغ‌مان آمد و گفت برادرتان مرگ مغزی شده و رضایت دهید اعضای بدنش اهدا شود. روز بعد پزشک دیگری آمد و بعد از آزمایش‌های تخصصی او هم مرگ مغزی برادرم را تایید کرد. سال‌ها خودم گزارش‌هایی درباره اهدای اعضا می‌نوشتم و با خانواده‌ها حرف می‌زدم‌. فکر نمی‌کردم یک روز من و خانواده‌ام باید برای نجات بیماران آن تصمیم مهم را بگیریم. به دلیل آخرین خواسته برادرم که دوست داشت اعضای بدنش اهدا شود این کار را انجام دادیم.

مادر داغدیده میلاد نیز گفت‌: پسرم مهربان بود و برای کارتن‌خواب‌ها غذا می‌برد. چند وقت پیش به کافه‌شان رفته بودم، خانمی وقتی فهمید مادر میلاد هستم کنارم آمد. وقتی با او صحبت کردم، فهمیدم پسرم وقتی دیده صاحبخانه اثاثیه آنها را بیرون ریخته با کمک دوستانش پولی جمع کرده و توانسته بود برای‌شان سرپناهی تهیه کند. آخرین شب برایم دمنوش آورد و گفت مامان تا فردا صبح صبر کن خبر خوبی برایت دارم. صبح شد و پسرم بیدار نشد تا خبر خوبش را بدهد. خوشحالم به خواسته‌اش عمل کردیم. امیدوارم گیرندگان اعضا از امانت‌های پسرم خوب نگهداری کنند و فرصتی پیش بیاید آنها را ببینم.

دکتر محسن همتی، کوردیناتور ارشد و هماهنگ‌کننده واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان‌های سینا و امام خمینی‌(‌ره‌) تهران در این باره گفت‌: با رضایت خانواده این جوان کبد، دریچه قلب و بافت‌های نسوج و مغز استخوان او قابل اهدا بود. یک پسر جوان که هم سن میلاد بود شانس پیوند کبد پیدا کرد. بافت‌های نسوج و مغز استخوان او نیز قرار است به ۵۲ بیمار که دارای معلولیت یا مبتلا به سرطان هستند پیوند زده شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر