زمان مطالعه: 1 دقیقه

درخواست اعدام در ملأ‌عام برای 4 متهم شهادت «شهید مهدوی‌پور»

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کیفرخواست ۴ متهم شهادت «شهید مهدوی‌پور» بادرخواست اجرای مجازات در ملا عام صادر شد.
02 تیر 1402
شناسه : 97475
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97475
290+
بالا
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کیفرخواست ۴ متهم شهادت «شهید مهدوی‌پور» بادرخواست اجرای مجازات در ملا عام صادر شد.

حادثه 24 - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کیفرخواست ۴ متهم شهادت «شهید مهدوی‌پور» بادرخواست اجرای مجازات در ملا عام صادر شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی با اشاره به شهادت سرگرد رسول مهدوی پور اظهار داشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زرندیه که در نهم خرداد ماه امسال در جریان عملیات تعقیب و مراقبت عوامل خودروهای شوتی در اتوبان ساوه - تهران، بر اثر برخورد عمدی خودروی حاوی کالای قاچاق با وی از ناحیه سر به شدت مجروح شده و به کما رفته بود و در مورخ 21 خرداد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: با لطف و مدد خداوند و با صدور دستورات قضایی هوشمندانه و سریع و پیگیری های مجدانه دادسرای شهرستان زرندیه در خصوص پرونده مربوطه و با انجام تحقیقات لازم و بازسازی صحنه جرم و گذراندن تشریفات قانونی و اعلام ختم تحقیقات، ظرف 11 روز پس از شهادت سرگرد رسول مهدوی پور، قرار نهایی برای چهار تن از متهمان این پرونده تعیین و کیفر خواست با درخواست اجرای مجازات در ملا عام صادر شد.

موسوی ادامه داد: برای متهم ردیف اول این پرونده به اتهام قتل عمدی شهید رسول مهدوی پور در ماه حرام، فراهم کردن موجبات فرار متهم تحت نظر، تمرد و مقاومت نسبت به مأموران انتظامی در حین انجام وظیفه خطاب به دادگاه کیفری یک ساوه کیفرخواست صادر گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: برای دیگر متهمان این پرونده نیز به اتهاماتی از قبیل تمرد و مقاومت نسبت به مأموران انتظامی در حین انجام وظیفه، مساعدت در خلاصی متهم از محاکمه و تغییر و دستکاری شماره انتظامی وسیله نقلیه موتوری کیفرخواست صادر شده است.

موسوی با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص برخورد قاطع و بدون اغماض با مخلین امنیت بیان کرد: پرونده عوامل این جنایت نیز پس از ارسال به دادگاه تا صدور حکم نهایی پیگیری  خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث مرکزی» را در صفحه حوادث مرکزی و حوادث اراک حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر