زمان مطالعه: 2 دقیقه

باند زنان جیب‌بر در تهران متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ زن و یک مرد که با همکاری یکدیکر در اماکن شلوغ شهرتهران با درگیری صوری مرتکب ۱۰۰ فقره جیب بری شده بودند خبر داد.
02 تیر 1402
شناسه : 97468
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97468
131+
بالا
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ زن و یک مرد که با همکاری یکدیکر در اماکن شلوغ شهرتهران با درگیری صوری مرتکب ۱۰۰ فقره جیب بری شده بودند خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۴ زن و یک مرد که با همکاری یکدیکر در اماکن شلوغ شهرتهران با درگیری صوری مرتکب ۱۰۰ فقره جیب بری شده بودند خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با وقوع چندین فقره جیب‌بری در اماکن پر ازدحام نظیر مترو، بی ار تی و... و وصول شکایات شهروندان به پلیس آگاهی، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حکایت از آن داشت، یک باند جیب‌بری در مکان‌های شلوغ شهر تهران، اقدام به سرقت تلفن همراه، زیورآلات و اموال قیمتی شهروندان می‌کردند که کارآگاهان با بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی دریافتند، این باند 5 نفره شامل یک مرد و 4 زن هستند که اکثرا در ایستگاه‌های مترو و دیگر اماکن شلوغ به صورت مشارکتی به کمک یکدیگر سوژه‌یابی می‌کردند و با درگیری صوری حواس مال‌باخته را پرت و یکی از همدستانشان با استفاده از ازدحام جمعیت اموال مال‌باخته را از جیبشان به سرقت برده، سپس متواری می‌شدند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی و پس از یافتن مخفیگاه‌ آنان در چند عملیات منسجم و با استفاده از اصل غافلگیری در ماه جاری اعضای این باند 5 نفره را به صورت همزمان و در نقاط مختلف شهر تهران دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص بیان کرد: متهمان پس از انتقال به آگاهی پایتخت در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه سرقت و اعمال مجرمانه شدند، اما با تیزهوشی کارآگاهان و شگردهای پلیسی، متهمان ناگزیر به اعتراف شدند و تاکنون به 100 فقره سرقت به همین شیوه اعتراف و 15 دستگاه گوشی هوشمند نیز از منزل آن‌ها کشف و توقیف شده است.

سرهنگ گودرزی در پایان با اشاره به شناسایی تمام مال‌باختگان خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای کشف جرائم احتمالی در اختیار اداره 17 پلیس آگاهی قرار گرفت. لازم به ذکر است مال باختگانی که بدین شیوه اموالشان سرقت شده است می‌توانند با شماره‌گیری 51055389 نسبت به شناسایی متهمان به اداره 17 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر