زمان مطالعه: 1 دقیقه

محاکمه متهمان پرونده دوج کوین با 311 شاکی / کلاهبرداری 107 میلیون یورویی از 4 هزار نفر

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده دوج کوین (ارز دیجیتال) در شعبه ۱۰۲ دادگاه‌های کیفری دوی قزوین به‌ریاست قاضی اکرمی خبر داد.
31 خرداد 1402
شناسه : 97438
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97438
219+
بالا
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده دوج کوین (ارز دیجیتال) در شعبه ۱۰۲ دادگاه‌های کیفری دوی قزوین به‌ریاست قاضی اکرمی خبر داد.

 حادثه 24 -  رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده دوج کوین (ارز دیجیتال) در شعبه ۱۰۲ دادگاه‌های کیفری دوی قزوین به‌ریاست قاضی اکرمی خبر داد.

علی شعبانی اظهار داشت: حسب شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت در حوزه استخراج رمزارز و امیدوار کردن مردم به پرداخت سود‌های غیرمتعارف؛ پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل شد و متهمان تحت تعقیب کیفری قرار گرفته بازداشت شدند.

وی افزود: پس از تحقیقات مقدماتی در داسرا، کیفرخواست متهمان به‌اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق امیدوار کردن مردم به امور غیرواقع، فریب مردم به وجود شرکت و مؤسسات موهوم، ایجاد مانع جهت دسترسی به داده‌ها و جعل رایانه‌ای، مداخله غیرمجاز در اموال توقیفی بدون مجوز قانونی، صادر شد و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه‌های کیفری دوی قزوین ارسال شد.

وی در ادامه بیان کرد: این پرونده 311 شاکی دارد و جزء پرونده‌های کثیرالشاکی و مهم استان محسوب می‌شود و میزان کلاهبرداری متهمان در صورت تبدیل رمزارز و محاسبه دقیق حدود یک‌هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود، که رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و دومین جلسه رسیدگی با حضور متهمین، شکات و وکلای طرفین برگزار شد.

شعبانی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: 3 متهم در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، که 2 نفر از متهمان به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه در زندان به‌سر می‌برند و یک نفر نیز متواری است و در این جلسه رسیدگی، اظهارات شکات و دفاعیات متهمین و وکلای طرفین اخذ شد و قاضی پرونده درخصوص برگزاری جلسات رسیدگی دیگر و یا صدور حکم قضایی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آخرین اخبار «حوادث قزوین» را در صفحه حوادث قزوین حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر