زمان مطالعه: 3 دقیقه

صدور کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی حرم شاهچرا‌غ‌(ع)

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس از صدور کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی به ‌حرم شاهچرا‌غ‌(ع) خبر داد.
31 خرداد 1402
شناسه : 97421
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97421
266+
بالا
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس از صدور کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی به ‌حرم شاهچرا‌غ‌(ع) خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس از صدور کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی به ‌حرم شاهچرا‌غ‌(ع) خبر داد.

قوام کریمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس اظهار داشت: تمام جرایم به صورت خاص در نیروهای نظامی و انتظامی ارتش، سپاه و مجموعه وزارت دفاع و جرایم خاص پرسنل وزارت اطلاعات در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود وهرجا کوتاهی و بی‌مبالاتی به وجود آمده باشد پاسخگو خواهیم بود.

وی ادامه داد: امنیت مردم و اقتدار نیروهای مسلح دو مولفه توامان ماست وهرجاکه کوتاهی صورت گرفته باشد سازمان قضایی در این راستا ورود کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص آخرین جزئیات پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اظهارداشت: در روز ۴ آبان‌ماه سال گذشته که دستگاه قضایی و امنیتی دچارمسئله اغتشاشات بود و طبیعتا حراست و حفاظت از حرم مطهر در آن زمان به طورخاص پیش بینی نشده بود؛ همچنین توان عمده نیرو‌های مسلح برای جلوگیری از اغتشاشات بود که دشمن از همین فرصت استفاده کرد که تروریست وارد حرم شاهچراغ (ع) شد خادم شاهچراغ (ع) را به رگبار بست و آن جنایت را رقم زد. 

کریمی تصریح کرد: در همان زمان  نیرو‌های یگان امداد ظرف ۳ دقیقه ورود کردند و یکی از نیرو‌های سپاه در آن محل حضور یافت، اما به دلیل حفظ جان مردم تیراندازی انجام نشد با این وجود باز به دلیل امنیت مردم این سازمان به موضوع ورود کرده و مسئله را از دو جهت سلبی و ایجابی مورد توجه قرار داده است.  

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان فارس در رابطه با پرونده نیرو‌های مسلح مربوط به حرم شاهچراغ بیان کرد: به لحاظ بی‌احتیاطی و بی‌موالاتی ناشی از عدم اقدام به موقع نیرو‌های مسلح در حرم شاهچراغ پرونده‌ای در سازمان قضایی شکل گرفت نیرو‌هایی که کوتاهی کردند تحت تعقیب قرار گرفتند که منجر به صدور کیفرخواست و جلب بازرسی آن‌ها شد.

کریمی بیان کرد: این پرونده  وارد دادگاه نظامی یک شده و در حال حاضر در دادگاه تجدید نظر است که به زودی حکم این پرونده قطعیت می‌یابد که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر امنیت و حراست از حرم به شکل خوبی در حال انجام است و ۳ تیم ۸ ساعته وظیفه تامین و حراست را برعهده دارند.

یادآور می‌شود، در غروب روز چهارشنبه ۴ آبان ماه سالجاری در پی بروز یک حمله تروریستی توسط گروهک داعش در حرم مطهر شاهچراغ در شهر شیراز ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.

آخرین اخبار «حوادث فارس» را در صفحه حوادث فارس و حوادث شیراز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر