زمان مطالعه: 2 دقیقه

بخشش باورنکردنی سارق موبایلی که جان پسر 17 ساله را گرفت

سارقی که در جریان سرقت تلفن همراه پسر 17ساله، جان وی را گرفته و به قصاص محکوم شده بود، با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران از مجازات مرگ رهایی یافت.
27 خرداد 1402
شناسه : 97239
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97239
195+
بالا
سارقی که در جریان سرقت تلفن همراه پسر 17ساله، جان وی را گرفته و به قصاص محکوم شده بود، با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران از مجازات مرگ رهایی یافت.

حادثه 24 -  سارقی که در جریان سرقت تلفن همراه پسر 17ساله، جان وی را گرفته و به قصاص محکوم شده بود، با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران از مجازات مرگ رهایی یافت.

پرونده این جنایت سیزدهم آبان سال 98گشوده شد. مقتول نوجوان 17ساله‌ای به نام ابوالفضل بود که بر اثر ضربه چاقویی که به قلبش وارد شده جانش را از دست داده بود. محل حادثه یکی از خیابان‌های جنوب تهران بود و با انجام تحقیقات محلی مشخص شد که مقتول قربانی سرقت گوشی تلفن همراهش شده است. به‌گفته شاهدان، قاتل و همدستش سوار بر موتورسیکلت بدون پلاک بودند و پس از آنکه با چاقو نوجوان 17ساله را به قتل رساندند، موبایلش را دزدیدند و فرار کردند.

در ادامه مشخص شد که عامل جنایت مجرمی سابقه‌دار است و کمی بعد وی و همدستش دستگیر شدند. عامل جنایت در بازجویی‌ها به سرقت اقرار کرد و گفت: شب حادثه با همدستم دنبال سوژه‌ای برای سرقت می‌گشتیم  که پسر نوجوان را دیدیم. او یک گوشی در دستش بود و من از موتور پیاده شدم و پشت سر او راه افتادم. خواستم گوشی را سرقت کنم که مقاومت کرد. من هم با چاقو ضربه‌ای به او زدم که بترسانمش و بعد گوشی را 300هزارتومان فروختم تا اینکه فهمیدم آن پسر با ضربه چاقوی من کشته شده است. متهم به قتل پس از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد و با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده و شمارش معکوس برای قصاص قاتل شروع شد. عامل جنایت چند روز قبل پای چوبه دار رفت اما به اولیای دم التماس کرد که او را ببخشند و به او فرصت زندگی بدهند. او ابراز ندامت کرده و با گریه می‌گفت که به‌شدت از قتلی که مرتکب شده پشیمان است. التماس‌های وی باعث شد که آن روز اولیای دم حکم را اجرا نکنند. پس از آن تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای جلب رضایت از اولیای دم شروع شد و آنها حاضر شدند به شرط دریافت دیه، قاتل را ببخشند. حالا قاتل که فرصت زندگی یافته باید تلاش کند تا هرچه زودتر دیه را تهیه کند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر