زمان مطالعه: 1 دقیقه

قاتل خاموش جان 6 نفر را در اردبیل گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل اعلام کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۶ نفر در این استان به‌دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
23 خرداد 1402
شناسه : 97155
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97155
211+
بالا
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل اعلام کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۶ نفر در این استان به‌دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

حادثه 24 -  مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل اعلام کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۶ نفر در این استان به‌دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

دکتر نگار خوشنویس روز سه‌شنبه اظهار کرد: کاهش ناگهانی دما در برخی از روزها در بازه زمانی ۲ ماهه و استفاده از وسایل گرمایشی غیرایمن و غیراستاندارد از عوامل بروز این حوادث در استان بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: در سال گذشته نیز ۴۰ نفر شامل ۲۷ مرد و ۱۳ زن در این استان به‌دلیل مسمومیت و خفگی با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که بیشترین قربانیان گازگرفتگی سال ۱۴۰۱ ، مربوط به دی ماه و با ۱۴ مورد فوتی شامل ۱۱ مرد و سه زن بوده است.

وی با بین اینکه علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ممکن است به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شود، اظهار کرد: علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‏وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ از اثرات تماس طولانی با گاز مونوکسید کربن است.

آخرین اخبار «حوادث اردبیل» را در صفحه حوادث اردبیل حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

 

ارسال نظر