زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین خبر در خصوص رتبه بندی معلمان

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفته است: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.
21 خرداد 1402
شناسه : 97087
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97087
403+
بالا
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفته است: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.

حادثه 24 -  داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفته است: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.

 استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می‌گوید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف مانده‌اند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نا‌معلومی هنوز رتبه‌ای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

وی درباره اصلاح آیین نامه رتبه‌بندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، نیز بیان کرده است: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه‌بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه‌بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبه‌بندی معلمان دیگر مسئلۀ بر زمین مانده‌ای نداریم.

منظور همچنین گفته است که سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و اگر قرار است، توسعه‌ای برای کشور رخ دهد، قطعاً مسیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانش‌آموزان هستند که به آن توجه خواهیم کرد.

طبق مصوبه مجلس و تأییدیه شورای نگهبان، زمان اجرای رتبه‌بندی از مهر ۱۴۰۰ است که معوقه شش ماهۀ آن در سال ۱۴۰۰ علیرغم قول‌های متعدد مسئولین هنوز پرداخت نشده و فرهنگیان و بازنشستگان مشمول این طرح منتظر پرداخت معوقات آن هستند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک در این رابطه می‌گوید: حدود یک سوم فرهنگیان به رتبه‌های خود معترض هستند و اعتراضات و مستندات خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت کرده‌اند تا رتبه‌های استحقاقی را دریافت نمایند.

حسین معافی می‌افزاید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف مانده‌اند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نا‌معلومی هنوز رتبه‌ای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه با این شرایط که رتبه‌بندی معلمان ناقص اجرا شده و معترضین فراوانی دارد و معوقات ۱۴۰۰ آن نیز پرداخت نشده، چطور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند که کار رتبه‌بندی معلمان تمام شده و مسئله بر زمین مانده‌ای وجود ندارد! بیان می‌کند: وزیر آموزش و پرورش در روزی که در مجلس رأی اعتماد گرفت قول داد که قانون رتبه‌بندی را که مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش است را اصلاح کند و به اعتراضات خیلی سریع رسیدگی شود، اصلاحی که به قول آقای منظور احتیاج به بودجه جداگانه‌ای دارد و باید وزارت آموزش و پرورش با همکاری مجلس و دولت این مسئله را پیگیری و اجرایی کنند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می‌گوید: کار رتبه‌بندی معلمان تازه شروع شده و قرار است پس رفع ابهامات و رسیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی خود، کام معلمان را شیرین کند و در سال‌های آینده نیز معلمان برای دریافت رتبه‌های بالاتر و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای با هم رقابت کنند.

معافی تاکید کرد: قرار است اجرای رتبه‌بندی معلمان در بهبود آموزش و یادگیری مؤثر باشد و با پویایی در آموزش و پرورش جان تازه‌ای به آن ببخشد.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

دیدگاه ها
  • بی نام
    23 خرداد 1402
    وزیری کہ سوادخواندن نوشتن نداردھمینہ

    پاسخ

  • محمد
    21 خرداد 1402
    تو چکاره ای مردیکه که درباره رتبه بندی گوه میخوری مگر صحرایی مرده یا لال شده که الان دیگه خفه خون گرفته فقط رای که اورد زد زیر همه چی هر جا نگاه میکنی ...منظور ...منکور ...مانکن

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر