زمان مطالعه: 1 دقیقه

برق‌گرفتگی موتور پمپ آب قاتل کشاورز مازندرانی شد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: کشاورز ۴۳ ساله در یکی از روستاهای ساری بر اثر برق‌ گرفتگی موتور پمپ شالیزاری جان باخت.
18 خرداد 1402
شناسه : 97041
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/97041
237+
بالا
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: کشاورز ۴۳ ساله در یکی از روستاهای ساری بر اثر برق‌ گرفتگی موتور پمپ شالیزاری جان باخت.

حادثه 24 -  مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: کشاورز ۴۳ ساله در یکی از روستاهای ساری بر اثر برق‌ گرفتگی موتور پمپ شالیزاری جان باخت.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به وقوع حادثه برق‌گرفتگی موتور پمپ آب در یکی از شالیزارهای مازندران اظهار کرد: در این حادثه یک مرد ۴۳ ساله ساروی بر اثر برق‌‌گرفتگی موتور پمپ شالیزاری جان باخت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه ورود جریان برق از ناحیه دست راست منجر به مرگ این مرد ۴۳ ساله شد، تصریح کرد: توصیه ما به کشاورزان این است هنگام استفاده از موتور پمپ برای آبیاری مزارع خود رعایت دقت، ایمنی و مواظب کابل‌های برق موجود مزارع باشند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث در فصل کشاورزی نباشیم.

عباسی یادآور شد: برق گرفتگی از حوادث شایعی است که همگام با صنعتی شدن زندگی انسان امروزی، آمار آن رو به افزایش است.

وی بیان کرد: قرار گرفتن ۲ نقطه از بدن در مسیر جریان برق، موجب عبور برق از بدن می‌شود و با توجه به شدت و مدت عبور جریان برق گرفتگی به وجود می‌آید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یادآوری کرد: در سال ۱۴۰۱،  ۴۱ نفر شامل ۳۹ نفر مرد و دو خانم به علت برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

 آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر