زمان مطالعه: 15 دقیقه

حرف های مهم مرتضی پورعلی‌گنجی آستانه دربی فینال جام حذفی

مرتضی پورعلی گنجی یکی از بهترین مدافع این فصل پرسپولیس و لیگ بود و حالا در فکر کسب عنوان قهرمانی جام حذفی و دبل در فوتبال ایران است.
08 خرداد 1402
شناسه : 96836
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96836
265+
بالا
مرتضی پورعلی گنجی یکی از بهترین مدافع این فصل پرسپولیس و لیگ بود و حالا در فکر کسب عنوان قهرمانی جام حذفی و دبل در فوتبال ایران است.

حادثه 24 -  مرتضی پورعلی گنجی یکی از بهترین مدافع این فصل پرسپولیس و لیگ بود و حالا در فکر کسب عنوان قهرمانی جام حذفی و دبل در فوتبال ایران است.

مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش تیم پرسپولیس در اولین سال حضورش در این تیم توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر کسب کند. حرف‌های او را در آستانه دربی فینال جام حذفی می‌خوانید:

 ابتدا درمورد قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر صحبت کن.

خدا را شکر. تلاش کردیم و خدا هم قابل دانست تا توانستیم قهرمان شویم. همه این موفقیت‌ها لطف آن بالایی است و زحمتی که داریم می‌کشیم.

شاید یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در این فصل به عملکرد درخشان خودت و گولسیانی و حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه بازمی‌گردد. پرسپولیس سال گذشته در خط دفاعی مشکلات زیادی داشت، اما این ضعف بزرگ امسال برطرف شد.

همیشه سعی می‌کنم در مورد عملکرد فردی خودم و تک تک بچه ها صحبت نکنم. در تیم پرسپولیس امسال خدا رو شکر همه بچه ها بهترین عملکرد خود را نشان دادند. حالا یک بازی دیگر در فینال جام حذفی داریم و به لطف خدا امیدوارم بتوانیم در این دیدار هم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهترین نتیجه را بگیریم. به هرحال من و تمام مدافعان، دروازه بان‌ها، مهاجمان و هافبک ها، همه و همه یک هدف داریم و آن هم نتیجه گرفتن پرسپولیس است. خوشحالم که توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم.

تیم شما مدت‌ها در صدر جدول حضور داشت، اما پس از باخت به سپاهان و از دست دادن صدرنشینی کمتر کسی تصور می‌کرد پرسپولیس در هفت بازی پشت سر هم برنده بشود و در نهایت به قهرمانی برسد.

به هرحال صدر جدول ماندن سخت است. حالا کسانی که در فوتبال هستند بیشتر از این موضوع با خبر هستند که هرچند موفق شدن کار سختی است ولی موفق ماندن کار سخت تری است. مثل این می ماند که شما تلاش می کنی به صدر جدول می روی. با بدبختی خودت را به آن جا می رسانی اما برای اینکه صدر بمانی ده برابر باید بیشترسختی بکشی. مشکلات را باید پشت سر بگذرانی تا صدر جدول بمانی. اینکه توانستیم هفته های متوالی صدر جدول باشیم خدا را شکر می کنم. در هفته های آخر خدا لطف کرد و قابل دانست که توانستیم دوباره بعداز بازی سپاهان بازی ها را ببریم و صدرنشین شویم. بعد از بازی سپاهان شرایط سختی برای ما به وجود آمد که با همدلی و اتحاد درون تیمی کادر فنی، مدیریت و بازیکنان همه با هم توانستیم به این قهرمانی برسیم.

استقلال و سپاهان نسبت به قهرمانی پرسپولیس خیلی اعتراض داشته و می‌گفتند حمایت‌ها از تیم شما عامل این قهرمانی بوده. نظر خودت چیست؟

ما فوتبالی ها حداقل باید به هم دیگر احترام بگذاریم. زحمتی که در طول سال همه تیم ها می کشند، ما هم می کشیم. شبانه روز برای بازی های که داریم، مشغول تمرین کردن هستیم و همه مشکلات و سختی ها را پشت سر می گذرانیم تا به یک هدفی برسیم. قهرمان شدیم. یکی تبریک گفت و دیگری تبریک نگفت. می گذاریم به حساب احترامی که به ما گذاشتند. به هرحال آدم ها اگر  احترام گذاشتند، در واقع اول به خودشان احترام گذاشتند. برعکس اگر بی احترامی کنند هم یعنی به خودم بی احترامی کردم. اینکه به همه تیم ها احترام می گذاریم به خصوص تیم های بزرگ کشورمان از جمله استقلال، سپاهان، تراکتور ...همه تیم ها مورد احترام هستند. امیدوارم هر کسی که لایق بهترین ها است، نصیبش شود. 

ریکاردو ساپینتو پس از قهرمانی پرسپولیس گفت به تیم شما احترام می‌گذارد، ولی پرسپولیس را لایق قهرمانی نمی‌داند و به همین دلیل تبریک نمی‌گوید. نظرت در این مورد چیست؟

آقای ساپینتو مربی تیم بزرگ استقلال است و برای ما فوتبالی ها قابل احترام است. به هرحال شرایطی پیش آمد که تصمیم گرفت آنطوری صحبت کند ولی با تمامی احترامی که به او می‌گذارم، در لیگی که پشت سر گذاشتیم نشان دادیم تیم لایقی هستیم و با تمام تلاش، تمرکز و زحمت به این نتیجه رسیدیم. حالا تبریک نگفت به قولی ما نمی خواهیم به آن توجه کنیم و کار خودمان را انجام می دهیم. تمرکزمان روی کار خودمان است. همین، حرفی در این مورد ندارم.

مهم‌ترین عامل قهرمانی پرسپولیس در این فصل چه بود؟

به نظر من زحمت تک تک هواداران، کادرفنی، مدیریت، بازیکنان و همدلی درون تیمی و بیرون تیمی بود که خوشبختانه منجر به قهرمانی‌مان شد. در زمان لژیونر بودن هم علاقه زیادی به پرسپولیس داشتی.

تصور می‌کردی در اولین سال حضورت در پرسپولیس تا این اندازه تیم و خودت درخشان ظاهر شوید  که هم خودت بهترین دفاع فصل باشی و هم تیمت به این موفقیت برسد؟

خدا را شکر می کنم که بعد از مدت‌ها به ایران برگشتم و در تیم محبوب خودم بازی کردم. افتخاری نصیب من شد. اصلا اهل چاپلوسی و یکسری داستان ها نیستم ولی خدا را شکر می کنم بعدازمدتها که به لیگ ایران برگشتم به من لطف کرد و زحمت تک تک بازیکنان را نگاه کرد که منجر به قهرمانی لیگ شد. امیدوارم خدا کمک کند در روز  فینال حذفی همه بازیکنان با تمرکز بالا بازی کنند تا بتوانیم جام حذفی را هم ببریم. البته یک نکته دیگری هم باید بگویم.

چه نکته‌ای؟

حقیقتا در پرسپولیس بازی کردن کار سختی است. یعنی فشار هوادار مردم و تیم را روی خودت احساس می کنی. به هرحال تیم همیشه برای بردن بازی می کند. همیشه باید درخشان ظاهر شوی. من هم فقط و فقط همه تلاش و تمرکزم این بود که شرمنده هواداران نشوم. انتظارات از هر بازیکنی که در پرسپولیس بازی می کند، زیاد است. امیدوارم جواب لطف و محبت شان تا یک حد کوچکی داده باشیم. امیدوارم بتوانیم  بیشتر از این هم افتخار کسب کرده و دل شان را شاد کنیم تا خاطره سازی کنیم.

درمورد فینال جام حذفی و تقابل با استقلال صحبت کن.

فینال جذابی و فوق العاده است. حسش، لذت بازی کردنش و فینال جام حذفی هم است که منتهی به قهرمانی می‌شود. تمام تلاشمان را می‌کنیم. تمام تمرکزمان، اتحاد و یکدلی را خواهیم داشت تا موفقیت مان در این فصل را کامل کرده و دل هواداران را شاد کنیم. از طرف خودم و بچه های تیم این قول را می دهیم که با تمام وجود به زمین برویم و قدم برداریم برای موفقیت تیم.

اعضای تیم استقلال اعتقاد دارند برای این فینال باید از داور خارجی استفاده شود. خودت چه نظری داری؟

در این بحث ما ورود نکنیم بتهر است برای اینکه هر کسی می آید، داوری کند بهترین عملکردش را می‌گذارد. حالا همانطور که شما در رسانه‌ها و خبرها دیدید، همه تیم ها از اشتباهات داوری در طول فصل متضرر شدند اما پرسپولیس بیشتر از همه متضرر شد. همین بازی قبلی (نیمه‌نهایی جام حذفی برابر هوادار) را نگاه کنید. من دیگر حرفی ندارم. شما این بازی ما را ببینید و در سوی دیگر بازی رقیب ما (استقلال) هم در نیمه نهایی جام حذفی ببینید. دیگر تمام داستان به دست آدم می‌آید، چه خبر است.

باید به داوران داخلی‌مان احترام بگذاریم و طوری رفتار نکنیم که داوران با فشار و استرس بخواهند سوت بزنند. به هرحال داور یک چیزی را یاد گرفت و یک چیزی را وارد است و بهترین عملکردش را در قضاوت می‌گذارد. داورها هم مثل ما انسان هستند و مثل ما در ایران زندگی کرده و سعی می‌کنند شرایط خوبی را مهیا کنند که خودشان پیشرفت کنند. امیدوارم اتفاق های خوبی بیفتد و هر تیمی که لایق است قهرمان شود. امیدوارم ما لایقش باشیم.

شما سال آینده هم با پرسپولیس قرارداد داری، اما بندی در این قرارداد هست که با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار میتوانی جدا شوی. آیا سال آینده هم می‌مانی؟

برخی از سایت‌ها یک چیزی‌هایی می نویسند که آدم را ناراحت  می کنند. یعنی هم خود من را ناراحت می کنند و هم هوادارانمان را. فعلا قرارداد دارم. در حال حاضر هم یک درصد تصمیمی برای اینکه از تیم بروم ندارم. با تمام وجود و تمام تمرکزم به زمین می‌روم تا این بازی فینال را در کنار سایر بازیکنان بدرخشیم و قهرمان شویم. درآینده هم اگر اتفاقی بیفتد اولین نفر خودم اعلام می‌کنم نه اینکه سایتی بخواهد اعلام کند. امیدوارم هر چه هست خیر و صلاح هر دو طرف باشد. 

یحیی گل محمدی در زمان حضورت در نفت تهران هم علاقه زیادی به تو داشت. حست از کار کردن مجدد با این مربی چیست؟

 الان ۳۱ سالم است. با آقا یحیی در ۱۸-۱۹ سالگی همکاری داشتم. آقا یحیی در زنده کردن دوباره فوتبال من بعد از آقای ابراهیم‌زاده نقش خیلی مثبتی داشت. ما هم سعی کردیم جواب اعتمادشان را بدهیم. به هرحال به هم حس خوبی داریم ‌و با هم راحت هستیم. همدیگر را می شناسیم. می‌دانم آقا یحیی در زمین. چه چیزهای از من می خواهد. خوشحالم از اینکه در کنار او و کادرش و بچه‌های پرسپولیس که همه برادرهای من هستند کار می‌کنم. امیدوارم همه بچه‌های تیم و کادرفنی هر جایی که هستند چه در پرسپولیس چه در جاهایی دیگر خدا برایشان خوب بخواهد و موفق باشند. چه از آقا یحیی چه از پرسپولیس بزرگ خیلی چیزها یاد می‌گیریم که در یک جمله یا دو خط نمی‌توانیم آنها را توصیف کنیم. خوشحالم در کنار هم هستیم و امیدوارم این موضوع به یک قهرمانی دیگر منجر شود.

 نظرت درمورد حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی چیست؟

آنطور که شنیدم آقای قلعه نویی از مدیریت خیلی قوی‌ای برخوردار هستند. تلاش می‌کند همدلی لازم را بین بازیکنان ایجاد کند. پیش از این سعادت همکاری نداشتم و این بخت را نداشتم که در اردوی قبلی در تیم ملی باشم. انشاءالله اگر اردوهای بعدی بودم با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی تلاش خواهم کرد. این افتخار بزرگی است. البته امیدوارم چه در بودن من چه در نبود من تیم ملی با امیرخان بهترین نتایج را بگیرد. آرزوی موفقیت برای تک تک بازیکنان تیم ملی دارم چه مثل برادر کنارشان باشم چه نباشم مثل بردار برایشان دعا می‌کنم. امیدوارم تیم ملی چه در جام ملتها چه در جام جهانی آینده بتواند نتایج قابل قبولی بگیرد و بتوانیم برای تیم ملی، تیم مملکت و تیم مردمی بهترین نتیجه را بگیریم و دل‌شان را شاد کنیم. من فکر می‌کنم در کشور عزیزمان مردم عاشق فوتبال هستند. عاشق شور و شادی هستند و از طریق فوتبال این حس به آنها انتقال پیدا می‌کند. امیدوارم با تیم ملی‌مان اتفاق بیفتد.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر