زمان مطالعه: 7 دقیقه

15 روستا گرفتار سیلاب خراسان شمالی / 4 نفر در سیلاب غرق شد

با وجود اعلام هشدار هواشناسی در خراسان شمالی طی روزهای گذشته، ۱۵ روستای استان درگیر سیل شدند که در این بین بیشترین خسارت به روستاهای استاد و گلیان وارد شد و در این میان ۴ نفر در روستای استاد شهرستان فاروج جان باختند؛ ۵۰ خانه خسارت دید و ۱۹ خودرو گرفتار سیل و ۴۰۰ راس دام تلف شد و تلاش برای یافتن قربانیان احتمالی در روستاهای سیل زده استان ادامه دارد.
07 خرداد 1402
شناسه : 96801
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96801
262+
بالا
با وجود اعلام هشدار هواشناسی در خراسان شمالی طی روزهای گذشته، ۱۵ روستای استان درگیر سیل شدند که در این بین بیشترین خسارت به روستاهای استاد و گلیان وارد شد و در این میان ۴ نفر در روستای استاد شهرستان فاروج جان باختند؛ ۵۰ خانه خسارت دید و ۱۹ خودرو گرفتار سیل و ۴۰۰ راس دام تلف شد و تلاش برای یافتن قربانیان احتمالی در روستاهای سیل زده استان ادامه دارد.

حادثه 24 -  با وجود اعلام هشدار هواشناسی در خراسان شمالی طی روزهای گذشته، ۱۵ روستای استان درگیر سیل شدند که در این بین بیشترین خسارت به روستاهای استاد و گلیان وارد شد و در این میان ۴ نفر در روستای استاد شهرستان فاروج جان باختند؛ ۵۰ خانه خسارت دید و ۱۹ خودرو گرفتار سیل و ۴۰۰ راس دام تلف شد و تلاش برای یافتن قربانیان احتمالی در روستاهای سیل زده استان ادامه دارد.

ادامه جست‌وجو برای پیدا کردن جانباختگان احتمالی حادثه سیلاب/ اسکان اضطراری ۱۷ خانوار سیل زده

صارمی، مدیر کل هلال احمر خراسان شمالی گفت: جست و جوی امدادگران هلال احمر برای پیدا کردن افرادی که احتمالا جان خود را در سیلاب شب گذشته از دست داده باشند، ادامه دارد.

وی تاکید کرد: سیل شب گذشته در روستای استاد در فاروج تعدادی از خودروها را با خود به مناطق پایین دست برده بود که با گرفتن استعلام و صحبت با مالکان خودرو، آن ها اعلام کرده اند که بیرون از خودرو بوده و حالشان خوب است.

این مقام مسئول بیان کرد: در این حادثه دو نفر در فاروج و دو راکب تراکتور در روستای گلیان شیروان جان خود را از دست دادند؛ در روستای استاد برخی از منازل تا سقف دچار آبگرفتگی شدند و با تلاش امدادگران هلال احمر میان ۱۷ خانوار، چادر توزیع و به آن ها اسکان اضطراری داده شده اند.

تلف شدن ۴۰۰راس دام براثر جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی/ حل مشکل قطع گاز تا عصر امروز

شفیق، سرپرست اداره کل مدیریت بحران خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، خسارت های وارد شده به مناطق سیل زده استان را تشریح کرد و توضیح داد: طی شب گذشته ۱۵ روستا در این استان درگیر جاری شدن سیلاب بودند؛ بیشترین خسارت های وارد شده به ترتیب به روستاهای استاد در فاروج و گلیان در شیروان بوده است.

وی با بیان اینکه در روستای استاد با جاری شدن سیلاب انشعابات آب، برق و گار قطع شد، گفت: با تلاش های صورت گرفته برق از امروز وصل شده است و شرکت گاز نیز قول آن را داده که تا عصر امروز مشکل گاز نیز حل خواهد شد.

شفیق بیان کرد: طبق گزارشات اولیه ۴۰ واحد مسکونی در روستای استاد از ۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند و ۱۰ واحد مسکونی نیز در روستای گلیان دچار خسارت شده است.

تعداد جانباختگان سیل شامگاه گذشته به ۴ نفر رسید

پیش از این هم سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفته بود: تعداد جانباختگان سیل شامگاه گذشته به ۴ نفر رسید.

علیرضا شفیق در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بارش شدید باران طی شامگاه شنبه در شهرستان فاروج و شیروان اظهار کرد: بر اثر جاری شدن سیلاب ۴ نفر جان خود را از دست دادند؛ دو نفر از جانباختگان مربوط به روستاهای شیروان و دو نفر نیز مربوط به روستاهای فاروج است.

شفیق افزود: شدت بارش باران در روستای استاد در فاروج آنقدر زیاد بود که بعد از گذشت مدت خیلی کوتاهی ارتفاع سیلاب در رودخانه این روستا به ۴ متر رسید.

آبرسانی سیار به روستای سیل زده استاد  در فاروج

درتومی، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از آبرسانی سیار به روستای سیل زده استاد در شهرستان فاروج خبر داد و به ایسنا گفت: شدت سیلاب در روستای استاد در فاروج بوده که خسارت زیادی نیز به تاسیسات آب وارد کرده است.

وی با بیان اینکه آب این روستا در حال حاضر قطع است، افزود: اما با تانکر آب رسانی شده و این امر در حال ادامه است تا مشکل آب شرب مردم منطقه رفع شود.

علاوه بر آن سیل شب گذشته خسارت های زیادی را به تاسیسات و همچنین بخش کشاورزی این منطقه وارد کرده است.

انجام خدمات رسانی سریع و به موقع در مناطق سیل زده خراسان شمالی

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی با حضور در مناطق سیل زده شهرستان فاروج بر خدمت رسانی سریع و به موقع در این شهرستان و شهرستان شیروان تاکید کرد و ادامه داد: آب، برق ، گاز مناطق سیل زده به سرعت تامین و راه ها بازسازی شوند و خدمات رسانی باید ادامه یابد.

وی بر ارائه آمار دقیق از تعداد مفقودی های حادثه  سیل و برآورد خسارات تاکید کرد.

بارش ۲۷.۶ میلی متری باران در منطقه بلغان در خراسان شمالی

عظیم زاده، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از بارش ۲۷.۶ میلی متری باران در ایستگاه بلغان در شهرستان شیروان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و به ایسنا گفت: در شهر فاروج بارندگی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه هنوز سامانه بارشی در استان فعال است، گفت: پیش بینی می شود امشب با بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمال شرق مواجه باشیم. علاوه بر آن پیش بینی می شود وزش باد شدید و گرد و غبار و همچنین رعد و برق در برخی از مناطق استان طی امشب وجود داشته باشد.

امدادرسانی به ۲۴۱ نفر در سیل و آبگرفتگی شبانه‌روز گذشته/ ۱۵۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند

محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به امدادرسانی به ۲۴۱ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر ۱۵۵ نفر را اسکان اضطراری دادند؛ دو استان، چهار شهرستان و هشت روستا نیاز به دریافت خدمات امدادونجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، به ۲۴۱ نفر امدادرسانی کردند و ۱۵۵ نفر را نیز اسکان اضطراری دادند. در سیل و آبگرفتگی اخیر، پنج نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.

پیش از این مهری هاشمی دوین، رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده بود، مسیل‌های استان با ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر روز گذشته سیلابی می‌شود که در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شد و اضافه کرده بود، این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان به ویژه جنوب و جنوب غربی را در بر می گیرد.

گفته شده بود فعالیت این سامانه تا اوایل صبح ادامه دارد و با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها محتمل است؛ خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

 آخرین اخبار «حوادث خراسان شمالی» را در صفحه حوادث خراسان شمالی و حوادث بجنورد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر