زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات 2 قاتل از چوبه دار در منوجان

رئیس دادگستری شهرستان منوجان از سازش در ۲ فقره پرونده قصاص نفس در شهرستان منوجان استان کرمان خبر داد.
04 خرداد 1402
شناسه : 96715
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96715
185+
بالا
رئیس دادگستری شهرستان منوجان از سازش در ۲ فقره پرونده قصاص نفس در شهرستان منوجان استان کرمان خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس دادگستری شهرستان منوجان از سازش در ۲ فقره پرونده قصاص نفس در شهرستان منوجان استان کرمان خبر داد.

سامان افشار منش از سازش در ۲ فقره پرونده قصاص نفس در شهرستان منوجان خبر داد و افزود: در جنوب استان کرمان ظرفیت‌های صلح و سازش بالایی وجود دارد و باید با اشتفاده از این ظرفیت‌ها همه پای کار بیایند تا فرهنگ صلح وسازش را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان از ریش سفیدان، متنفذان و معتمدان محلی خواست با تلاش حداکثری در هسته‌های صلح یاران و مصلحان دستگاه قضایی را یاری و اختلافات مردم را با سازش حل و فصل کنند.

افشارمنش اطهارکرد: صلح و سازش عجین شده با فرهنگ اسلامی و نشات گرفته از آیات قرآن کریم، احادیث و سیره نبوی، اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و جزء مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه کنونی کم شدن روحیه گذشت در افراد است که در این راستا به گسترش و بالا بردن فرهنگ گذشت و صلح و سازش نیاز داریم.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان با بیان اینکه در یک سال اخیر بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده در دادگستری منوجان رسیدگی شده است، بیان کرد: در این مدت تعداد ۴ هزار ۴۲۶ فقره پرونده در دادگاه و ۶ هزار ۵۳۷ فقره پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان رسیدگی شده است.

افشارمنش همچنین گفت: حجم زیاد پرونده، طبیعتاً رسیدگی‌ها را طولانی می‌کند و از مردم درخواست داریم تا حد امکان اختلافاتی را که امکان حل و فصل آن خارج از دادگاه وجود دارد با همکاری ریش سفیدان و متنفذان خارج از دادگاه حل و فصل کنند.

آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر