زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرنوشت متفاوت 9 محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر

سحرگاه دوشنبه 9مرد محکوم به مرگ در زندان رجایی شهر پای چوبه‌دار رفتند اما فقط حکم یکی از آنها اجرا شد و 8 محکوم دیگر به زندان برگشتند.
27 اردیبهشت 1402
شناسه : 96475
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96475
506+
بالا
سحرگاه دوشنبه 9مرد محکوم به مرگ در زندان رجایی شهر پای چوبه‌دار رفتند اما فقط حکم یکی از آنها اجرا شد و 8 محکوم دیگر به زندان برگشتند.

 حادثه 24 -  سحرگاه دوشنبه 9مرد محکوم به مرگ در زندان رجایی شهر پای چوبه‌دار رفتند اما فقط حکم یکی از آنها اجرا شد و 8 محکوم دیگر به زندان برگشتند.

قاتلی که سحرگاه دوشنبه حکم قصاصش اجرا و پرونده زندگی‌اش بسته شد، مردی بود که بیست و چهارم تیر 97زنی را به قتل رسانده بود. وی پس از دستگیری درباره جزئیات قتل گفت: چند باری به‌عنوان مسافر سوار خودروی مقتول شدم اما بعد وسوسه سرقت ماشین او به جانم افتاد. روز حادثه به بهانه اینکه قصد دارم به چیتگر بروم به زن میانسال زنگ زدم و از او خواستم مرا به آنجا برساند. وقتی به منطقه‌ای خلوت رسیدیم، وی را خفه کردم و ماشینش رادزدیدم اما بعد از مدتی پشیمان شدم و از ترس ماشین را رها کردم تا اینکه دستگیر شدم. مرد جنایتکار در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. قضات دیوان هم مهر تأیید بر حکم زدند و با قطعی شدن رای، عامل جنایت سحرگاه دوشنبه به دار مجازات آویخته شد. علاوه بر این مرد، نام 2برادر که محکوم به قصاص بودند در فهرست اعدامی‌های روز دوشنبه قرار داشت اما بخت با آنها یار بود که اولیای دم در زندان حاضر نشدند و این یعنی آنها فرصت زندگی دوباره یافتند. این دو برادر چند سال قبل، مردی جوان را به‌دلیل اختلافاتی که با او داشتند، به قتل رساندند و پس از آنکه جسد را درون کمدی چوبی قرار دادند و به سمت بیابان‌های اطراف تهران رفتند. آنها جسد را در بیابان‌ها رها کردند اما خیلی زود دست‌شان رو شد و به دام افتادند. دو برادر به جرم مشارکت در قتل به قصاص محکوم شدند که تلاش‌ها برای جلب رضایت از اولیای دم ادامه دارد.

سومین محکوم به قصاص سحرگاه دوشنبه موفق شد برای دومین بار از پای چوبه دار به زندان برگردد، فردی بود که در جریان تیراندازی مقابل قهوه‌خانه 2نفر را به قتل رسانده بود. وی به جرم 2فقره قتل به 2بار قصاص و به جرم محاربه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود. وی پای چوبه دار موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و به زندان برگردد.

سرنوشت 5 محکوم به اعدام

علاوه بر محکومان به قصاص، چند مرد که به اعدام محکوم شده بودند نیز پای چوبه دار رفتند. افرادی که اتهام‌شان تجاوز به عنف بود. اما سرنوشت آنها شبیه به هم بود چرا که مردان اعدامی قبل از اجرا توبه نامه نوشته بودند و به‌دلیل اینکه باید توبه نامه‌هایشان بررسی می‌شد، حکم اعدام آنها در سحرگاه دوشنبه اجرا نشد. یکی از آنها مردی جوان بود که پسری خردسال را به بهانه نشان دادن کبوتر به خانه‌اش کشانده و با تهدید، وی را تسلیم نیت شوم خود کرده بود. زندانی دیگر، مردی بود که زنی را به‌عنوان مسافر سوار ماشینش کرده و با تهدید به او تجاوز کرده بود. وی نیز به جرم تجاوز به عنف به اعدام محکوم و حکم مرگ او قطعی شده بود. اما در آخرین پرونده، 3نفر با تهدید دختر بچه‌ای را ربوده و او را قربانی نقشه سیاه خود کرده بودند. این 3مجرم با حکم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شده بودند که آنها هم با نوشتن توبه نامه موفق شدند، فرصت بخرند و به زندان برگردند تا نامه‌های آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر