زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات دایی قاتل از چوبه دار پس از 23 سال در دزفول

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از بخشش یک محکوم به قصاص در دزفول پس از ٢٣ سال حبس، در پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» خبر داد.
24 اردیبهشت 1402
شناسه : 96411
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96411
256+
بالا
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از بخشش یک محکوم به قصاص در دزفول پس از ٢٣ سال حبس، در پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری استان خوزستان از بخشش یک محکوم به قصاص در دزفول پس از ٢٣ سال حبس، در پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» خبر داد.

 علی دهقانی اظهار کرد: بیست و سه سال پیش فردی در دزفول خواهرزاده‌اش را به قتل ‌رساند و پس از دستگیری، به قصاص نفس محکوم شد.

به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: در این مدت افراد بسیاری جهت کسب رضایت اولیای دم و برقرای صلح و سازش میان این دو خانواده تلاش کردند که متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

دهقانی ادامه داد: در نهایت با اعزام کارگروهی ویژه به سرپرستی یکی از صلح‌یاران شعب ویژه عشایر و رایزنی‌های بسیار با اولیای دم، این پرونده ختم به سازش شد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار پویش‌های مختلف در افزایش آمار آزادی زندانیان در بند، گفت: تعیین تکلیف محکومان به قصاص که بیش از ۱۰ سال از مدت اقامت در زندان آنان می‌گذرد، یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در راستای عمل به حقوق شهروندی است و اعضای شوراهای حل اختلاف نیز بر این است که این پرونده‌ها به سازش ختم شود.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر