زمان مطالعه: 4 دقیقه

پایان گروگان گیری و شکجه افراد جویای کار در تهران

سریال گروگانگیری افراد جویای کار و اخاذی از خانواده‌های آنها، تمامی ندارد و در تازه‌ترین اتفاق آدم‌ربایان به بهانه استخدام، افرادی را که در جست‌و‌جوی کار بودند، در زیرزمین خانه اجاره‌ای گروگان گرفته تا دست به اخاذی 3تا 5هزاردلاری از خانواده‌هایشان بزنند.
21 اردیبهشت 1402
شناسه : 96355
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96355
252+
بالا
سریال گروگانگیری افراد جویای کار و اخاذی از خانواده‌های آنها، تمامی ندارد و در تازه‌ترین اتفاق آدم‌ربایان به بهانه استخدام، افرادی را که در جست‌و‌جوی کار بودند، در زیرزمین خانه اجاره‌ای گروگان گرفته تا دست به اخاذی 3تا 5هزاردلاری از خانواده‌هایشان بزنند.

حادثه 24 -  سریال گروگانگیری افراد جویای کار و اخاذی از خانواده‌های آنها، تمامی ندارد و در تازه‌ترین اتفاق آدم‌ربایان به بهانه استخدام، افرادی را که در جست‌و‌جوی کار بودند، در زیرزمین خانه اجاره‌ای گروگان گرفته تا دست به اخاذی 3تا 5هزاردلاری از خانواده‌هایشان بزنند.  چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و گفت: پسر 19ساله‌اش را ربوده‌اند. وی توضیح داد: پسرم برای تفریح با دوستانش از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. بعد از چند روز افراد ناشناسی با من تماس گرفتند و درخواست 3هزار دلار پول کردند. آنها می‌گفتند که پسرم را گروگان گرفته‌اند و اگر این مبلغ را تهیه نکنم، جانش را می‌گیرند. ما از ترس اینکه مبادا جان پسرمان را نگیرند، طلاهایمان را فروختیم و 3هزار دلار را به آدرسی که اعلام کردند، فرستادیم اما هنوز خبری از آزادی پسرمان نشده است.

به‌دنبال اظهارات این مرد افغان، جست‌و‌جوی کارآگاهان آغاز و به شناسایی مخفیگاه آدم ربایان منجر شد؛ زیرزمین یک ساختمان مسکونی در پردیس. مأموران راهی آنجا شدند اما خبری از آدم ربایان نبود. در آنجا به جز پسر19ساله افغان، 2 جوان دیگر که گروگان گرفته شده بودند، نجات یافتند. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد که آدم ربایان با مدارک جعلی زیرزمین را اجاره کرده بودند تا گروگان‌ها را در آنجا نگهداری کنند. پسر نجات یافته گفت: من در جست‌و‌جوی کار بودم که یکی از هموطنانم گفت: برایم کار پیدا کرده است. او می گفت: یک شرکت، نیرو استخدام می‌کند و من بی‌خبر ازهمه جا، راهی آدرسی که دوستم تلفنی اعلام کرده بود، شدم اما پس از ورود متوجه شدم که خبری از کار نیست. آدم ربایان یک شرکت هرمی راه انداخته بودند که افغان‌ها را گروگان گرفته و از خانواده هایشان اخاذی می‌کردند. به جز من، 50نوجوان و جوان کم سن و سال در آنجا گروگان بودند. آدم ربایان هر روز ما را کتک می‌زدند و روزی یک وعده بیشتر به ما غذا نمی‌دادند. آنها با خانواده گروگان‌ها تماس می‌گرفتند و بین 30تا 50هزار دلار از هر نفر اخاذی می کردند. حتی گاهی درخواست ارز دیجیتال می‌کردند و بعد از ما می‌خواستند تا افراد دیگری را به بهانه کار به اسارتگاه بکشانیم تا آزادمان کنند.

2 جوان دیگری که نجات یافتند، سرنوشت شان مانند جوان 19ساله بود. آنها هم در جست وجوی کار بودند که به دام آدم‌ربایان افتاده بودند. آنها می‌گفتند که قرار بوده به‌زودی خانواده‌هایشان پول را تهیه و به‌حساب آدم ربایان واریز کنند تا آزاد شوند. آدم ربایان به حدی گروگان‌ها را تهدید کرده بودند که آنها از ترس جان خود و اعضای خانواده‌شان، جرأت نمی‌کردند از اسارتگاه خارج شوند تا مبادا بلایی سرشان بیاید. اغلب آنها مجوز قانونی برای زندگی در ایران را نداشتند و می‌ترسیدند پس از خروج از خانه دستگیر شوند.

بنابر این گزارش، تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی عظیم سهرابی تحقیقات خود را برای بازداشت متهمان آغاز کرده‌اند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر