زمان مطالعه: 2 دقیقه

همکلاسی عامل مزاحمت و توهین در روبیکا

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عاملان هتاکی در شبکه اجتماعی روبیکا خبر داد و گفت: این افراد از همکلاسی های شاکی بودند.
18 اردیبهشت 1402
شناسه : 96259
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96259
244+
بالا
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عاملان هتاکی در شبکه اجتماعی روبیکا خبر داد و گفت: این افراد از همکلاسی های شاکی بودند.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عاملان هتاکی در شبکه اجتماعی روبیکا خبر داد و گفت: این افراد از همکلاسی های شاکی بودند.

سرهنگ محمدرضا فدائیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه اجتماعی روبیکا با آی دی های مختلف اقدام به مزاحمت و توهین بر علیه وی می کنند، مساله در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع دستور قضایی، پرونده ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از سامانه های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم با متهمان سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت افراد مورد نظر که همگی همکلاسی های شاکی بودند شناسایی و طی هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: پس از حضور متهمان در پلیس فتا در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شدند، ولیکن در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیر قابل انکار جمع آوری شده از سوی مهندسی سایبری این پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف و در همین راستا پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان ارسال شد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بیان داشت : مطابق قانون توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک جرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است و کاربران اینترنتی می بایست در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

 رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی ، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE IR گزارش نمایند.

آخرین اخبار «حوادث سمنان» را در صفحه حوادث سمنان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر