زمان مطالعه: 5 دقیقه

حسین غول قصاص شد/ آخرین خواسته او پیش از قصاص چه بود؟ / فیلم جنایت و همه چیز درباره حسین غول

حکم قصاص «حسین غول»، شرور معروف شرق تهران که در جریان نزاع خیابانی جوانی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، صبح امروز در زندان رجایی شهر اجرا و پرونده زندگی او برای همیشه بسته شد. اما آخرین خواسته این اعدامی پیش از اجرای حکم چه بود؟
13 اردیبهشت 1402
شناسه : 96136
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96136
955+
بالا
حکم قصاص «حسین غول»، شرور معروف شرق تهران که در جریان نزاع خیابانی جوانی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، صبح امروز در زندان رجایی شهر اجرا و پرونده زندگی او برای همیشه بسته شد. اما آخرین خواسته این اعدامی پیش از اجرای حکم چه بود؟

حادثه 24 -  حکم قصاص «حسین غول»، شرور معروف شرق تهران که در جریان نزاع خیابانی جوانی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، صبح امروز در زندان رجایی شهر اجرا و پرونده زندگی او برای همیشه بسته شد. اما آخرین خواسته این اعدامی پیش از اجرای حکم چه بود؟

بعدازظهر سوم خرداد سال98 در خیابان صفا حوالی میدان امام حسین، درگیری خونینی رخ داد که در جریان آن جوانی با شلیک گلوله به قتل رسید و پدر او زخمی شد. تحقیقات پلیس از این حکایت داشت که عامل تیراندازی مرگبار مرد سابقه‌داری به نام حسین، معروف به غول است. او به‌دلیل هیکل درشت و وزن سنگینش به غول معروف شده بود و همه او را با این شهرت می‌شناختند. بررسی‌ها نشان می‌داد که حسین از سال‌ها قبل دارای سوابق زیادی بوده و از اراذل و اوباش سابقه‌دار و سطح‌یک محدوده شرق تهران است که پیش از این نیز به جرم مزاحمت، تهدید، آدم‌ربایی و حتی زخمی‌کردن یک مأمور کلانتری دستگیر و زندانی شده بود. او یک‌بار در جریان فرار از دست مأموران هدف اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود اما هر‌بار که از زندان آزاد می‌شد، شرارت‌هایش را از سر می‌گرفت.

از سوی دیگر، مأموران متوجه شدند فردی که در این درگیری به ضرب گلوله کشته شده، جوانی 30ساله به نام فرشید است. هر‌چند او در این درگیری جانش را از دست داد، اما بخت با پدرش یار بود که با تلاش پزشکان از خطر مرگ گریخت و خوشبختانه پس از چند روز کما، به هوش آمد و به زندگی برگشت.

فیلم قتل توسط حسین غول را در اینجا ببینید.

با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری غول قاتل شروع شد تا اینکه ردپای وی در یکی از شهرهای غربی به‌دست آمد و او که قصد خروج از ایران را داشت، دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها مدعی شد که به‌خاطر رفاقت دست به آدمکشی زده است. او در بازجویی‌ها گفت: من مربی بدنسازی هستم و 5مدال قهرمانی در رشته پاورلیفتینگ دارم اما به‌خاطر دوستم مرتکب قتل شدم. وی ادامه داد: چند وقت قبل دوستم امین پیش من آمد و مدعی شد که با یکی از بچه‌های محله‌شان درگیر شده است. می‌گفت که درگیری بر سر یک نفر دیگر بوده است. نمی‌دانم راست می‌گفت یا نه، اما من واسطه شدم که آشتی کنند. با این حال، مقتول می‌گفت تو طرفدار رفیقت هستی و با من خوب نبود. حتی یک روز با امین در قهوه‌خانه بودیم که مقتول به آنجا آمد و با هم درگیر شدند. پس از آن امین یک اسلحه به من داد و گفت پیش خودت نگه دار. اما مدام در گوشم می‌خواند که برو حال مقتول را بگیر‌. تا اینکه روز حادثه مقتول را در خیابان دیدم و با او چشم تو چشم شدیم و جرو‌بحثمان شد. سپس به خانه برگشتم و اسلحه را برداشتم. وی گفت: به مقابل مغازه گوشت و مرغ‌فروشی مقتول رفتم و در درگیری ناخواسته چند گلوله شلیک کردم. متهم به قتل پس از محاکمه در شعبه دوم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. هرچند حسین غول به حکمش اعتراض کرد و پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد اما قضات عالی‌رتبه نیز پس از بررسی پرونده، مهر تأیید بر حکم قصاص غول قاتل زدند. به این ترتیب با قطعی‌شدن رأی، پرونده به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات قانونی آن انجام شود.

طناب دار بر گردن حسین غول

با وجود اینکه در روزهای گذشته جلسه صلح و سازشی در دادسرای امور جنایی برای بخشیده شدن حسین غول برگزار شد اما اولیای دم مقتول با بخشش مخالفت کردند. به این ترتیب حسین غول متهم به قتل مرد قصاب صبح امروز در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار رفت. در حالی که آخرین خواسته او پیش از اجرای حکم بخشیده شدن بود اما با مخالفت اولیای دم او به دار مجازات آویخته شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر