زمان مطالعه: 5 دقیقه

ناگفته های زندگی حمیدرضا الداغی شهید غیرت، از زبان مادر، دختر و همسرش

این روزها همه درباره از‌خودگذشتگی حمیدرضا الداغی، جوان سبزواری صحبت می‌کنند. فیلم‌ لحظه‌ای که او با دیدن چند اوباش که قصد ربودن 2دختر را داشتند با آنها درگیر شد و در این درگیری با ضربات چاقوی آنها به شهادت رسید، هنوز دل هر بیننده‌ای را به درد می‌‌‌آورد.
13 اردیبهشت 1402
شناسه : 96126
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96126
525+
بالا
این روزها همه درباره از‌خودگذشتگی حمیدرضا الداغی، جوان سبزواری صحبت می‌کنند. فیلم‌ لحظه‌ای که او با دیدن چند اوباش که قصد ربودن 2دختر را داشتند با آنها درگیر شد و در این درگیری با ضربات چاقوی آنها به شهادت رسید، هنوز دل هر بیننده‌ای را به درد می‌‌‌آورد.

حادثه 24 -  این روزها همه درباره از‌خودگذشتگی حمیدرضا الداغی، جوان سبزواری صحبت می‌کنند. فیلم‌ لحظه‌ای که او با دیدن چند اوباش که قصد ربودن 2دختر را داشتند با آنها درگیر شد و در این درگیری با ضربات چاقوی آنها به شهادت رسید، هنوز دل هر بیننده‌ای را به درد می‌‌‌آورد. به همین دلیل بود که روز گذشته در  آیین تشییع پیکر این شهید در سبزوار خیلی از مردم شهر حضور داشتند.  مردم آمده بودند تا با خانواده این شهید ابراز همدردی کرده و خواستار مجازات عاملان جنایت شوند.

پدرم به همه کمک می‌کرد

از خودگذشتگی و شجاعت حمیدرضا الداغی که تا پای جان از دختر بی‌پناه دفاع کرد خیلی‌ از توجهات را معطوف به دختر او کرده است. دختر 15ساله‌اش درباره این اقدام پدرش می‌گوید:‌ واقعا چیز زیادی ندارم که بگویم. اصلا نمی‌توانم در این‌باره حرف بزنم اما از همه ممنونم که می‌آیند پیش‌مان و کمک‌مان می‌کنند. پدرم همیشه همین شکلی بود و این بار اولش نبود که تلاش کرد به مردم کمک کند. بارها من خودم با او در خیابان بودم. به همه کمک می‌کرد. پدر خیلی خوبی بود.

نمی توانست بی‌غیرتی را ببیند

مادر شهید الداغی که حالا در سوگ فرزندش نشسته نیز می‌گوید حمیدرضا جای خالی پدرش را در خانه پر کرده بود اما این حادثه او را از این خانواده گرفته است. او می‌گوید: من معلم بازنشسته هستم. بچه اولم بود. خیلی مهربان بود. جای پدرش را برایم پر کرده بود. رفت بچه‌اش را از کلاس بیاورد و این صحنه را دید و غیرتش اجازه نداد دختر مردم را ببرند. خودش را انداخت جلو. با چاقو به سینه‌اش زدند. سینه‌اش را گرفت. به پشتش زدند، پشتش را گرفت. به گردنش زدند. رفته بود دفاع کند. چون خودش دختر 15ساله داشت. نمی‌توانست بی‌غیرتی‌ها را ببیند و تحمل کند. نه بسیجی بود و نه جهادی بود. شرف داشت. سربلندم کرد. غیرت چیزی است که باید در خون آدم باشد.

ناگفته‌های همسر شهید

همسر ‌شهید ‌حمیدرضا الداغی که  این روزها عزادار شهادت ناجوانمردانه شوهرش است  می‌گوید: وقتی خدا بخواهد یک نفر را عزیز کند هیچ‌کس نمی‌تواند مانع آن شود. شاید هیچ‌وقت حمیدرضا در زندگی‌اش فکر نمی‌کرد که روزی اسمش حتی از دو کوچه آن‌طرف‌تر هم شنیده شود اما الان تمام ایران و تمام دنیا او را می‌شناسند.

او ادامه می‌دهد:‌حمید تصور می‌کرد اگر آن لحظه برای دختر خودش این اتفاق می‌افتاد آیا کسی بود که کمکش کند؟ آن دختر را به جای دختر خودش گذاشته است. چون من می‌دانم که دخترش برایش ارزشمندترین چیز در دنیا بود. تنها چیزی که حمید در دنیا به‌خاطرش زنده بود دخترش بود. این یعنی آخر مردانگی و غیرت و هیچ‌کس نمی‌تواند این را چه داخل کشور و چه خارج از کشور به موضوع دیگری نسبت بدهد.

همسر شهید در ادامه می‌گوید: من به‌عنوان همسر شهید الداغی اجازه نمی‌دهم خونش پایمال شود، اجازه نمی‌دهم به‌غیر از غیرت و جوانمردی اسم دیگری برای خونی که ریخته شد گذاشته شود. کاری به سیاست ندارم. طوری که حمید رفت‌، دلیلی که حمید رفت هیچ حرف و حدیثی نمی‌تواند به‌همراه داشته باشد و کسی نمی‌تواند حرفی بزند، مسلمان و کافر بی‌دین، خارجی و ایرانی، فیلم حادثه را که نگاه کنند به حقانیت حمید و موضوع پی می‌برند.

او در ادامه می‌گوید:‌ من به همسرم افتخار می‌کنم و نمی‌دانم از خدا چطور تشکر کنم که این عزت‌ را به همسرم داد و این افتخار را شامل حال ما کرد. از همه کسانی که دارند برای بزرگ کردن خاطره این راه کمک می‌کنند تشکر می‌کنم.  ان‌شاءالله از این اتفاقات در مملکت‌مان نیفتد و من خواهش می‌کنم از مسئولان بیشتر حواس‌شان باشد، این جوانان اگر از زندان آزاد نمی‌شدند و اگر موقعیتی مجدد برایشان پیش نمی‌آمد شاید حمید الان زنده بود. همسر داغدار شهید الداغی ادامه می‌دهد: ‌امر به معروف و نهی از منکر مگر چیست؟ به‌غیر از این؛ اگر معنی جهاد، شهادت و امر به معروف واقعی وجود داشته باشد همین است. بدون هیچ سوءاستفاده‌ای، تنها وجدان و مردانگی و غیرت خود حمید بود که رفت جلو و به‌نظرم چیزی که خدا از همه آدم‌ها و در دفاع از مظلومیت می‌خواهد فقط همین است.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر