زمان مطالعه: 2 دقیقه

دستگیری سارقانی که 20 خانه در تهران را خالی کرده بودند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد.
12 اردیبهشت 1402
شناسه : 96097
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96097
248+
بالا
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح جزئیات خبر دستگیری تعدادی از سارقین،گفت: با وقوع یک فقره سرقت‌ از خانه‌ای در مرکز تهران به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهمان از خانه مالباخته فرش، تلویزیون،طلا و جواهرات به سرقت برده‌اند، افزود: تحقیقات کارآگاهان حکایت از آن داشت، 3 مرد جوان با استفاده از شاه‌کلید وارد خانه شده و اموال با ارزش خانه را هدف سرقت قرار داده و متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان با شگرد استفاده از شاه‌کلید و اجاره کردن منازل برای مدت محدودی سرقت‌های زیادی انجام دادند، گفت: گاهی اوقات این سرقت‌ها هنگامی بود که فردی در خانه حضور داشت که با بیهوش کردن مالباخته سرقت را انجام می دادند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کرده و در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های دقیق‌تر، مخفیگاه متهمان را ردیابی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آنها را در عملیات‌های جداگانه و منسجم بازداشت کردند که مقداری اموال مسروقه از مخفیگاه آنها کشف شد.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به 20 فقره سرقت از خانه‌های مردم در مرکز تهران اعتراف کردند که 13 مالباخته در مواجهه حضوری موفق به شناسایی آنها به عنوان سارقان منزل خود شدند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی مخفیگاه 3 مالخر این باند را شناسایی کرده و در ادامه موفق به دستگیری آنها شدند که در بررسی‌ها نیز 5 دستگاه تلویزیون، یک تخته فرش نفیس و چند لوازم برقی و ... کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر