زمان مطالعه: 3 دقیقه

خالی کردن جیب زنان و دختران در پوشش مدلینگ و درآمد بالا

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا از دستگیری عامل فریب و اخاذی از زنان جوان با ترفند فعالیت مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.
11 اردیبهشت 1402
شناسه : 96052
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96052
314+
بالا
معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا از دستگیری عامل فریب و اخاذی از زنان جوان با ترفند فعالیت مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

حادثه 24 -  معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا از دستگیری عامل فریب و اخاذی از زنان جوان با ترفند فعالیت مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا مشخص شد فردی با هویت معلوم ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با ایجاد صفحه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام اقدام به برقراری ارتباط با کاربران خانم کرده و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.

وی با بیان اینکه فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های تو خالی اقدام به دریافت تصاویر خصوصی افراد کرده بود، گفت:‌ این فرد پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و کاملاخصوصی و شخصی از فریب خوردگان و دسترسی به اطلاعات بستگان، نزدیکان و همکاران با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و نامتعارف از فریب خوردگان اخاذی مالی کرده بود.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا افزود: پس از ارجاع چندین پرونده و شکواییه قضائی به پلیس فتا، موضوع در دستورکار کارآگاهان سایبری این پلیس در دو استان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و بر اساس انجام اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و فنی نامبرده که با هویت  ش. ع متولد یکی از استان های شمالی کشور مورد شناسایی قرار گرفت. این فرد که به صورت کاملا حرفه ای عمل کرده و در استان سیستان و بلوچستان مورد شناسایی قرار گرفت.

پاشایی ادامه داد:‌ در این راستا پس از انجام اقدامات تامینی مناسب و هماهنگی با مراجع قضائی در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، متهم در جریان یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد و پس از مواجه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا گفت : از متهم علاوه بر گوشی تلفن همراه، بیش از ده قطعه سیم کارت با اپراتورهای مختلف و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به سایر افراد و به خصوص بستگان درجه یک کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم گفت: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتا دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشتند آنان را اغفال و از آنان کلاهبرداری کرده بود. تاکنون چندین نفر از قربانیان این فرد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و سایر کاربران فضای مجازی هم که با این روش مورد اغفال قرار گرفته و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضائی و شکواییه نشده‌اند می توانند با برقراری تماس تلفنی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پیگیر بزه وارده باشند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر