زمان مطالعه: 9 دقیقه

جزئیات قتل مدافع ناموس در سبزوار/ قاتلان بی رحم دستگیر شدند

مرد جوان وقتی دید چند نفر از اوباش مزاحم 2دختر جوان شده‌اند و می‌خواهند به زور آنها را با خود ببرند برای دفاع از آنها وارد عمل شد اما اوباش که چاقو در دست داشتند با ضربات مرگبار وی را به قتل رساندند.
11 اردیبهشت 1402
شناسه : 96047
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/96047
736+
بالا
مرد جوان وقتی دید چند نفر از اوباش مزاحم 2دختر جوان شده‌اند و می‌خواهند به زور آنها را با خود ببرند برای دفاع از آنها وارد عمل شد اما اوباش که چاقو در دست داشتند با ضربات مرگبار وی را به قتل رساندند.

حادثه 24 -  مرد جوان وقتی دید چند نفر از اوباش مزاحم 2دختر جوان شده‌اند و می‌خواهند به زور آنها را با خود ببرند برای دفاع از آنها وارد عمل شد اما اوباش که چاقو در دست داشتند با ضربات مرگبار وی را به قتل رساندند.

حالا همه در شبکه‌های اجتماعی به تجلیل از رفتار جوانمردانه این مرد پرداخته و خواستار مجازات قاتلانش هستند. ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه جمعه، هشتم اردیبهشت‌ماه مرد جوانی به نام حمیدرضا الداغی در یکی از خیابان‌های سبزوار مقابل یکی از مراکز آموزش زبان انگلیسی ایستاده و منتظر تمام شدن کلاس فرزندش بود. او از آن طرف خیابان صدای داد و فریاد و فحاشی شنید. 2پسر جوان مزاحم 2دختر شده بودند و یکی از آنها که دست یکی از دختران را گرفته بود و در شرایطی که با چاقو او را تهدید می‌کرد می‌خواست او را با خود ببرد. در این شرایط بود که حمیدرضا برای دفاع از 2دختر از آن سوی خیابان به این سمت آمد. پیش از آنکه او حرفی بزند و بخواهد کاری انجام دهد 2پسر شرور شروع به فحاشی کردند و درحالی‌که هر دو چاقو در دست داشتند به‌سوی مرد جوان هجوم بردند. در شرایطی که حمیدرضا هیچ وسیله دفاعی نداشت آنها به شکلی ناجوانمردانه با چاقو به او حمله کردند و حدود 10ضربه به سینه و پشت او زدند و به‌تدریج شهروندان سر رسیدند و آنها از آنجا گریختند.

هرچند دقایقی پس از وقوع این درگیری خونین حمیدرضا به مرکز درمانی منتقل شد اما به‌دلیل ضربات مرگباری که به سینه، پشت و گردن او وارد شده بود جانش را از دست داد. در این شرایط بود که تیم‌هایی از پلیس سبزوار با حضور در محل حادثه به تحقیق در این‌باره پرداختند.

در تعقیب قاتلان

در همان بررسی‌های اولیه با کمک تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته‌ای که در محل جنایت نصب بود هویت ضاربان مشخص شد. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود که هر دو نفر از اشرار و اوباش منطقه هستند. یکی از آنها که 17سال دارد پیش از این در 14سالگی به اتهام دست داشتن در یک جنایت دستگیر شده اما توانسته بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. دومین نفر که 21سال دارد نیز بارها به اتهام شرارت و درگیری به دام پلیس افتاده بود. کارآگاهان که سایه به سایه در تعقیب قاتلان فراری بودند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد برادر یکی از متهمان آنها را به روستایی در حوالی شهر منتقل کرده و قصد دارد آنها را فراری دهد. به این ترتیب تیم ضربت پلیس وارد عمل شد و در شرایطی که حدود 10ساعت از جنایت گذشته بود موفق شد 2متهم را به اتهام قتل عمدی و 3نفر دیگر ازجمله برادر یکی از متهمان اصلی را به اتهام معاونت در قتل دستگیر کند.

در برابر دادستان

به‌دنبال دستگیری متهمان تحقیقات از آنها آغاز شد. آنطور که تصاویر لحظه وقوع جنایت نشان می‌داد یکی از دستگیرشدگان ضرباتی را از روبه‌رو به سینه و قلب مقتول وارد کرده و دومین نفر همزمان و از پشت با چاقو چندین ضربه به کمر و گردن مقتول زده که همین ضربات باعث مرگ او شده است. آنها در جریان تحقیقات در برابر دادستان سبزوار قرار گرفتند و ضمن اعتراف به جنایتی که مرتکب شده بودند جزئیات بیشتری از این حادثه را شرح دادند. جعفر طیار صابری، دادستان سبزوار درباره این پرونده گفت:‌ متأسفانه هر دو عامل جنایت دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

همدردی با خانواده مرد فداکار

در 2روز گذشته فیلم لحظه دفاع جوان فداکار از 2دختر و ضرباتی که به شکلی ناجوانمردانه به او زده می‌شود در شبکه‌های اجتماعی به شکلی گسترده منتشر شد و بازتاب وسیعی داشت. کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن تقدیر از شجاعت حمیدرضا الداغی به ستایش رفتار جوانمردانه‌اش پرداختند و خواستار برخورد با 2جوان شرور شدند. همچنین فرماندار و جمعی از مسئولان سبزوار نیز در خانه مرد فداکار حضور پیدا کرده و با خانواده داغدارش ابراز همدردری کردند. حسین ابراهیمی کردیانی، فرماندار سبزوار در این‌باره گفت: شهید الداغی با غیرت و بزرگمردی، در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و فریضه امر به معروف جان خود را فدا کرد. مستندات مربوطه و بررسی گزارش صحنه‌ای این رخداد حاکی از آن است که این شهید با روحیه جوانمردی که داشت، رسالت خود را در عمل به امر به معروف و نهی از منکر دید و جان خود را بر سر نجات ۲ دختر از چنگال شروران متعرض گذاشت. شهید الداغی شجاعانه و غیرتمندانه در دفاع از ناموس مردم، سینه خود را سپر این حادثه کرد و به مقابله با اشراری برخاست که قصدشان شرارت و ایجاد مزاحمت برای ۲ بانو بود.

بچه‌ام رفت

از سوی دیگر مادر مرد فداکار که هنوز از دست دادن فرزندش را باور ندارد درحالی‌که اشک می‌ریخت درباره درگیری منجر به قتل پسرش گفت: بچه‌ام رفت. خیلی ساده رفت. بچه‌ام را چاقو چاقو کردند. زدند به قلبش. زدند به پشتش. ولی باز از دختر مردم دفاع کرد. کجاست آن دختر که ببیند من چه می‌کشم. شیرم حلالت باشد مادر.

درخواست برخورد قاطع با قاتلان

در شرایطی که انتشار فیلم درگیری مرد فداکار با دو شرور و نجات 2دختر جوان از دست آنها افکار عمومی را جریحه‌دار و مجازات قاتلان را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرده است، امام جمعه سبزوار نیز خواستار مجازات قاتلان شد و گفت که امیدوارم حافظ خون این شهدا باشیم. حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه در این‌باره گفت:‌ افتخار می‌کنیم به چنین جوانانی و چنین مادرانی که فرزندان خود را چنین تربیت کردند و غیرت اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند. ما همه افتخار می‌کنیم به این عزیزان و خود را در غم از دست دادن این جوان عزیز سهیم می‌دانیم. مصیبت خانواده شهید مصیبت ماست و تمام مردم دیار سربداران در عزای این عزیز، عزادار هستند. از مسئولان، پیگیر هستیم تا این افراد که به ارزش‌ها حمله می‌کنند و همچنین به عفت، ناموس و حجاب این ملت حمله می‌کنند در آینده به کیفر اعمال خود برسند. براساس این گزارش آیین تشییع پیکر این شهید، روز سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت، ساعت ۹ صبح از مسجد جامع تاریخی سبزوار به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

دیدگاه ها
  • بی نام
    12 اردیبهشت 1402
    چرا کسی از تبعیت ضاربان حرف نمیزند اینکه انها افغان هستند امنیتی است یا اگر مردم بداند در سراسر ایران افغانها چقدر قتل وتجاوز به نوامیس مردم میکنند ... خطر ناک است یا که... ناراحت میشوند و... میشود تا کی ماباید تاوان سیاستهای خود خواهانه تعدادی از خدا بیخبر و... در رایبدهیم

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر