زمان مطالعه: 4 دقیقه

خوکچه هندی، سرنخی در پرونده قتل دختر جوان در پارک نهج البلاغه

تحقیقات جنایی درباره قتل دختر جوانی در پارک نهج البلاغه که از یک خوکچه هندی بعنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کرد با شناسایی یکی از دوستانش بعنوان مظنون که او نیز خوکچه هندی دارد وارد مرحله تازه‌ای شد.
08 اردیبهشت 1402
شناسه : 95974
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95974
292+
بالا
تحقیقات جنایی درباره قتل دختر جوانی در پارک نهج البلاغه که از یک خوکچه هندی بعنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کرد با شناسایی یکی از دوستانش بعنوان مظنون که او نیز خوکچه هندی دارد وارد مرحله تازه‌ای شد.

حادثه 24 -  تحقیقات جنایی درباره قتل دختر جوانی در پارک نهج البلاغه که از یک خوکچه هندی بعنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کرد با شناسایی یکی از دوستانش بعنوان مظنون که او نیز خوکچه هندی دارد وارد مرحله تازه‌ای شد.

روز دوم اسفندماه سال 1401 یکی از شهروندان هنگامی که از یکی از بخش های خلوت پارک نهج البلاغه واقع در غرب تهران عبور می‌کرد از پشت شمشادها صدای ناله ضعیفی را شنید. از آنجا هیچ چیز معلوم نبود؛ اما وقتی شمشادها را کنار زد دختر جوانی را دید که بر اثر اصابت ضربات چاقو به شدت مجروح و دچار خونریزی شده بود. این شهروند فورا با پلیس و اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد؛ اما زمانی که امدادگران به محل حادثه رسیدند کار از کار گذشته و دختر جوان به دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داده بود. به این ترتیب با انتقال پیکر مقتول به پزشکی قانونی تلاش‌ها برای رازگشایی از این جنایت مرموز آغاز شد.

کاراگاهان جنایی از طریق گوشی موبایل مقتول که در صحنه قتل کشف شد موفق شدند هویت او را کشف کنند. دختر جوان 18 سال داشت و آنطور که خانواده‌اش می‌گفتند هنگام خروج از خانه گفته بود که با یکی از دوستانش در پارک قرار دارد اما هیچ کس نمی‌دانست که این فرد چه کسی است.

با وجود اینکه هیچ سرنخی در این جنایت وجود نداشت اما کارآگاهان به چند نفر مظنون شده و به تحقیق از آنها پرداختند. تعدادی از مظنونان افرادی بودند که هنگام وقوع جنایت در پارک حضور داشتند و ممکن بود در این قتل دست داشته باشند. سایر مظنونان از دوستان دختر جوان بودند اما تحقیق و بررسی اظهارات همه مظنونان نشان داد که همگی بی‌گناه هستند و هیچ کدام نقشی در قتل دختر جوان ندارند. با این وجود تجسس‌ها در شاخه‌های دیگری ادامه یافت.

در ادامه ماموران به تحقیق درباره زندگی خصوصی مقتول پرداختند و پی بردند که او از یک خوکچه هندی بعنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کرد. همچنین معلوم شد که او بخاطر این حیوان خانگی با دختر جوانی دوست شده بود که او نیز خوکچه هندی داشت و به همین دلیل رابطه آنها صمیمی‌تر شده بود. ادامه بررسی‌ها در این باره حاکی از آن بود که دوست مقتول مدتی قبل از او مبلغ 2 میلیون تومان قرض گرفته اما به او پس نداده بود و همین موضوع به اختلافی بین آنها تبدیل شده و حتی چند مرتبه کار به زد و خورد بین دو دختر جوان کشیده شده بود. از سوی دیگر شواهدی به دست آمد که نشان می‌داد این دختر مدتی پیش در صفحه اینستاگرامی یک استوری با این مضمون که: «هیچ کس نقشه قتل را قبل از عملی شدن لو نمی‌دهد» منتشر کرده بود. کنار هم قرار دادن این یافته‌ها ذهن کاراگاهان جنایی را به احتمال دخیل بودن این دختر در قتل سوق می‌داد. به همین دلیل او با حکم قضایی بازداشت شد.

وقتی دختر جوان درباره دست داشتن در جنایت در پارک نهج البلاغه تحت بازجویی قرار گرفت، قتل دوستش را انکار کرد و گفت بی‌گناه است. او در این تحقیقات به قاضی محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی گفت: ما چون هر دو خوکچه هندی داشتیم با یکدیگر دوست شده بودیم و مدام با هم تماس داشتیم. حتی خوکچه‌های‌مان را با هم به دامپزشکی می‌بردیم و دلیلی نداشت که بخواهم دست به چنین کاری بزنم.

او در ادامه گفت: شب حادثه یکی از دوستانم با من تماس گرفت و این موضوع را خبر داد. خودم هم وقتی استوری دوستان مشترک مان را کنترل کردم فهمیدم که این دوستم در پارک به قتل رسیده است. من بیگناه هستم و دوستم را نکشته ام.

بر اساس این گزارش با وجود انکارهای دختر جوان، او هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر