زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتقال هوایی قلب نوجوان اصفهانی به تهران

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت از انجام موفقیت‌آمیز یک عمل پیوند قلب از طریق انتقال هوایی عضو اهدایی از اصفهان به تهران انجام شد.
04 اردیبهشت 1402
شناسه : 95881
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95881
239+
بالا
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت از انجام موفقیت‌آمیز یک عمل پیوند قلب از طریق انتقال هوایی عضو اهدایی از اصفهان به تهران انجام شد.

حادثه 24 -  رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت از انجام موفقیت‌آمیز یک عمل پیوند قلب از طریق انتقال هوایی عضو اهدایی از اصفهان به تهران انجام شد.

د کتر امیرحسام علیرضایی در این باره گفت: «همزمان با روز  عید سعید فطر، و با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و شهید بهشتی، و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز خوشبختانه انتقال هوایی قلب و اهدا عضو با موفقیت صورت گرفت.»

او افزود: «بعد از شناسایی فرد گیرنده و دهنده، قلب اهدایی نوجوان ۱۶ اصفهانی با نام مرحوم دنیال مومزایی با موفقیت به جوانی ۳۴ ساله در بیمارستان مسیح دانشوری تهران پیوند زده شد.»

نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در ایران با پیوند قلب  از یک بیمار مرگ مغزی‌شده ۱۴ ساله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در سال ۱۳۹۵ انجام شد و قلب اهدایی به یک نوجوان نیازمند عضو در بیمارستان امام خمینی پیوند زده شد.

زمان طلایی برای برداشت، انتقال و پیوند قلب اهدایی در صورتی که از روش معمول نگهداری در یخ استفاده شود، ۴ تا ۶ ساعت است و هر چه این فاصله زمانی کمتر باشد، احتمال موفقیت پیوند بیشتر است.

پیوند اعضای بدن نوجوان خمینی‌شهری به چهار بیمار

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما دانیال مومزایی نوجوان ۱۶ ساله اهل محله جوی‌آباد خمینی‌شهر در استان اصفهان که در جریان یک تصادف درگذشته بود، پس از تایید مرگ مغزی‌اش و رضایت خانواده او به بیمارستان الزهرای اصفهان منتقل شد  و  ۲ کلیه او به بیماران نیازمند اهدا شد.

قلب این نوجوان با انتقال هوایی به تهران فرستاده شد و برای پیوند قلب در یک بیمار در آستانه مرگ مورد استفاده قرار گرفت و کبد او هم با انتقال به شیراز در بیمارستان نمازی به یک بیمار نیازمند پیوند زده شد.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر