زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتشاردهندگان فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در مدت اخیر بیش از ۱۷ فقره صفحه اینستاگرامی لایو مستجهن که ادمین آن‌ها ساکن استان بوده‌اند، شناسایی و تعدادی از آن‌ها دستگیر، در برخی موارد نیز در حال سیر مراحل تکمیلی تخصصی هستند.
04 اردیبهشت 1402
شناسه : 95873
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95873
218+
بالا
رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در مدت اخیر بیش از ۱۷ فقره صفحه اینستاگرامی لایو مستجهن که ادمین آن‌ها ساکن استان بوده‌اند، شناسایی و تعدادی از آن‌ها دستگیر، در برخی موارد نیز در حال سیر مراحل تکمیلی تخصصی هستند.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در مدت اخیر بیش از ۱۷ فقره صفحه اینستاگرامی لایو مستجهن که ادمین آن‌ها ساکن استان بوده‌اند، شناسایی و تعدادی از آن‌ها دستگیر، در برخی موارد نیز در حال سیر مراحل تکمیلی تخصصی هستند.

 سرهنگ مهدی قاسمی دوشنبه ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران از اجرایی طرح عملیاتی پلیس فتا استان بوشهر در برخورد با رفتارهای خلاف قانون و هنجارشکنانه در فضای سایبر از تشدید اقدامات پلیس فتا در مبارزه با رفتارهای خلاف قانون و هنجارشکنانه با عملیاتی نمودن طرح ویژه‌ای در فضای مجازی پیرو در خواست مکرر مردم و بویژه خانواده‌ها خبر داد.

وی اضافه کرد: با احترام به مطالبات مستمر مردم و کاربران فضای مجازی و بر اساس وظایف قانونی، پلیس فتا استان در موضوعات مقابله با رفتارها، مصادیق اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه در فضای سایبر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی در اختیار و توسعه اشراف سایبری برخط، با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های خاص عملیاتی، ضمن پایش شبانه‌روزی هرگونه فعالیت مجرمانه حول محورهای ترویج و اشاعه فحشا و موارد سوء اخلاقی، برخورد قانونی و بازدارنده را با مجرمین برحسب نوع جرائم ارتکابی را در اولویت مأموریت‌های خود قرار داده است.

این مقام سایبری افزود: در رصد شبانه روزی همکارانم در پلیس فتا استان صدها تارنما با محتواهای مجرمانه نظیر ترویج مصادیقی اعم از تن‌نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن، پیکرتراشی و ... در رصد عام استخراج و پس از شناسایی هویت ادمین این تارنماها بر حسب نوع و کیفیت جرائم ارتکابی، اقدام قضایی و پلیسی متناسب شامل تذکر، احضار، حذف و مسدودسازی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: پیرو تماس‌ها و درخواست‌های مستمر خانواده‌ها و مردم شریف استان مبنی بر برخورد با مجرمین سایبری که سلامت فضای مجازی را برای حضور کاربران بویژه فرزندان آن‌ها کاهش می‌دهند، تیم‌های ویژه رصد و عملیاتی در پلیس فتا مرکز استان و چهار شهرستان دیگر دارای پلیس فتا بصورت ۲۴ ساعته فعال و در هنگام مشاهده هرگونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی، در اسرع وقت با شناسایی مرتکبان، اقدام متناسب بازدارنده را در دستور کار قرار می‌دهند.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی و ادمین تارنماها مبنی بر رعایت اخلاق و قانون در عملکرد سایبری خود، هم استانی‌های عزیز یقین داشته باشند که پلیس فتا استان با همکاری سازمان‌های مرتبط و حمایت‌های قانونی دادگستری استان، اهتمام ویژه‌ای برای مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و فعالیت‌های مجرمانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه‌یابی، دوست‌یابی، مدلینگ، اخاذی و ... را در دستور کار قرار داده است.

آخرین اخبار «حوادث بوشهر» را در صفحه حوادث بوشهر حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر