زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرنوشت باورنکردنی پسر مستی که در خیابان های تهران جولان می داد

جوان ۲۲ ساله‌ای که هنگام رانندگی با حرکات خطرناک در خیابان‌های تهران جولان می‌داد، در تعقیب و گریز پلیس به دام افتاد.
30 فروردین 1402
شناسه : 95827
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95827
226+
بالا
جوان ۲۲ ساله‌ای که هنگام رانندگی با حرکات خطرناک در خیابان‌های تهران جولان می‌داد، در تعقیب و گریز پلیس به دام افتاد.

حادثه 24 -  جوان ۲۲ ساله‌ای که هنگام رانندگی با حرکات خطرناک در خیابان‌های تهران جولان می‌داد، در تعقیب و گریز پلیس به دام افتاد.

عصر یکی از روزهای فروردین امسال واحد گشت پلیس در غرب تهران به جوان ۲۲ ساله پژو سواری که در خیابان حالت عادی نداشت و با حرکات مارپیچی خطرناک رانندگان دیگر را به مخاطره می‌انداخت، مشکوک شدند و به وی دستور ایست دادند. اما این جوان بدون هیچ گونه توجهی به اخطار و دستور ایست پلیس با سرعت سرسام آور حرکت کرد. مأموران پلیس نیز به ناچار برای متوقف کردن راننده جوان به تعقیب وی پرداختند و سرانجام پس از طی مسافتی تعقیب و گریز توانستند خودروی او را متوقف و متهم را بازداشت کنند.

مأموران احتمال دادند شاید او مشروبات الکلی مصرف کرده باشد بنابراین جهت آزمایش وی را به پزشک معرفی کردند. در آزمایش‌ها مشخص شد که متهم اقدام به شرب خمر کرده است. بنابراین جوان ۲۲ ساله به اتهام مصرف مشروبات الکلی و ایجاد مزاحمت برای مردم جهت سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای ارشاد قرار گرفت.

راننده مست در جریان بازجویی به بازپرس دادسرای ارشاد گفت: روز حادثه از آنجایی که مشروبات الکلی مصرف کرده بودم می‌خواستم با خودروی خود در خیابان‌های تهران دوری بزنم چون تعادل روانی نداشتم متوجه حرکت‌های خطرناک خود در خیابان نبودم تا اینکه گشت پلیس از راه رسید و به من مشکوک شد. آنها به من دستور ایست دادند اما من از ترس اینکه بازداشت شوم با سرعت سرسام‌آور از محل فرار کردم اما دقایقی بعد از تعقیب و گریز پلیس مرا متوقف و دستگیر کرد.

وی ادامه داد: اکنون به‌شدت از عملکرد خود پشیمان هستم و تقاضای عفو و بخشش دارم. پرونده این جوان مست با صدور کیفرخواست به دادگاه ارشاد اسلامی ارجاع شد. جوان مست وقتی پیش روی قاضی دادگاه قرارگرفت و قاضی شعبه ۱۰۹۲ ابتدا وی را ارشاد کرد.

متهم برای دقایقی به فکر فرورفت و بعد به‌شدت اظهار ندامت و پشیمانی کرد و گفت: قبل از اینکه وارد دادگاه شوم با خدای خودم عهد بستم که سمت مشروبات الکلی نروم و تصمیم گرفتم نماز بخوانم. البته حرف‌های شما هم مرا به‌شدت تحت تأثیر قرار داد. حالا هم در محضر دادگاه توبه می‌کنم و تقاضای عفو و بخشش دارم.

قاضی پرونده نیز به گفته‌های جوان ۲۲ ساله اعتماد کرد و به‌رغم اینکه طبق قانون وی باید به خاطر شرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شود از این مجازات چشم‌پوشی کرد و به وی فرصتی دوباره داد تا بلکه اصلاح شود.

سرانجام با گذشت یک ماه از این ماجرا، پدر این جوان گفت حرف‌های قاضی دادگاه خیلی بر اعمال و رفتار پسرش تأثیرگذار بوده است و علاوه بر اینکه پسرش مشروبات الکلی را کنار گذاشته حتی نمازخوان نیز شده است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر