زمان مطالعه: 3 دقیقه

حرف های شنیدنی مامور پلیسی که مرد بیمار را از مرگ نجات داد

مامور پلیس راهور وقتی دید یکی از شهروندان در خیابان روی زمین افتاده و دچار تشنج شده است به کمک او شتافت و توانست با انجام بموقع کمک‌های اولیه جان او را نجات دهد.
30 فروردین 1402
شناسه : 95805
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95805
302+
بالا
مامور پلیس راهور وقتی دید یکی از شهروندان در خیابان روی زمین افتاده و دچار تشنج شده است به کمک او شتافت و توانست با انجام بموقع کمک‌های اولیه جان او را نجات دهد.

حادثه 24 -  مامور پلیس راهور وقتی دید یکی از شهروندان در خیابان روی زمین افتاده و دچار تشنج شده است به کمک او شتافت و توانست با انجام بموقع کمک‌های اولیه جان او را نجات دهد.

این حادثه چند روز قبل در یکی از خیابان‌های شهر خرمدره، واقع در استان زنجان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یکی از مأموران پلیس راهور به نام ستوان‌یکم حمید کردبچه در حال انجام وظیفه بود که ناگهان یکی از شهروندان را دید که روی زمین افتاد و دچار تشنج شد. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که رهگذران از دیدن این صحنه دست و پای‌شان را گم کرده بودند و نمی‌دانستند که باید چه کار کنند. در چنین وضعیتی بود که ستوان کردبچه دوان دوان خود را بالای سر این شهروند رساند و تلاش کرد راه تنفس او را که مسدود شده بود باز کرده و او را نجات دهد. درحالی‌که شهروندان همزمان با این حادثه از اورژانس کمک خواسته بودند این مأمور وظیفه‌شناس با استفاده از مهارت کمک‌های اولیه موفق شد شهروند حادثه دیده را از مرگ نجات دهد و در ادامه او برای انجام درمان به بیمارستان منتقل شد.

این حادثه درست مقابل دوربین مداربسته یک مغازه اتفاق افتاده بود و همه‌‌چیز لحظه به لحظه ضبط شده بود که انتشار این فیلم کوتاه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و کاربران به تقدیر از اقدام این پلیس وظیفه‌شناس پرداختند.

ستوان کردبچه درباره آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: این شهروند در حال خرید عطر از یک دستفروش بود. گویا به بوی عطر حساسیت داشت و بعد از استشمام چند عطر ناگهان به زمین افتاد. من که شاهد این صحنه بودم سریع خودم را بالای سرش رساندم. صورت و لب او در حال کبود شدن بود و تنفس‌اش هر لحظه کمتر می‌شد. به همین دلیل من او را به پهلو برگرداندم و با وسیله‌ای که دم دستم بود، راه تنفسی‌اش را باز کردم و خوشبختانه نفس‌اش برگشت و سریع به اورژانس اطلاع دادیم و به بیمارستان منتقل شد.

در همین حال، سرهنگ هادی نوروزی، فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره گفت: در چند سال گذشته بارها و بارها شهروندان مختلف در تماس با سامانه 197 از اقدامات و وظیفه‌شناسی این مأمور راهنمایی و رانندگی تقدیر و تشکر کرده‌اند. او محبوبیت خاصی در بین مردم شهرستان خرمدره دارد و همواره مدیران این افسر از انضباط و وظیفه‌شناسی این افسر تقدیر کرده‌‌اند.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر