زمان مطالعه: 9 دقیقه

پایان کودک ربایی 600 میلیونی در مشهد/ پسر 3 ساله 11 روز در اسارتگاه آدم ربایان بود

پسر بچه 3 ساله ای که در پی اختلافات مالی بزرگ ترها ربوده شده بود، پس از گذشت 11 روز با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به آغوش خانواده اش بازگشت.
28 فروردین 1402
شناسه : 95726
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95726
1109+
بالا
پسر بچه 3 ساله ای که در پی اختلافات مالی بزرگ ترها ربوده شده بود، پس از گذشت 11 روز با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به آغوش خانواده اش بازگشت.

حادثه 24 -  پسر بچه 3 ساله ای که در پی اختلافات مالی بزرگ ترها ربوده شده بود، پس از گذشت 11 روز با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به آغوش خانواده اش بازگشت.

ساعت 4 بعد از ظهر شانزدهم فروردین «سجاد» پسر بچه 3 ساله با چند تن از کودکان هم سن و سال خودش در یکی از محلات شهرک شهید رجایی مشهد مشغول بازی بود که یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 وارد کوچه شد و در کنار کودکان توقف کرد. در این هنگام سرنشین خودرو، به سمت کودکان رفت و در حالی که «سجاد» را در آغوش گرفته بود به درون خودرو پرید و راننده نیز پدال گاز را فشرد.

دقایقی بعد با لو رفتن ماجرای کودک ربایی، ولوله ای در محله بولوار حر به پا شد و خانواده «سجاد» هراسان و نگران به این سو و آن سو می رفتند و با هرکسی که به ذهن شان خطور می کرد که احتمال آشنایی با آن ها را داشته باشد، تماس می گرفتند اما هیچ کس از «سجاد» اطلاعی نداشت. پدر کودک که دیگر یقین داشت، فرزندش توسط پژوسواران ناشناس ربوده شده است، موضوع را به  مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع داد و بدین ترتیب پرونده کودک ربایی شکل گرفت.

از سوی دیگر با توجه به حساسیت موضوع، سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات محرمانه ای را برای پیگیری سریع و قاطع ماجرای کودک ربایی صادر و تاکید کرد که پرونده مذکور به طور ویژه در پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد کنکاش های تخصصی قرار گیرد.

با این فرمان انتظامی، بی درنگ جلسه ای کارشناسی به ریاست سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) در اتاق فرماندهی آگاهی برگزار شد و پس از تجزیه و تحلیل های مقدماتی ماجرای آدم ربایی، گروه ورزیده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت های مسلحانه زیر نظر مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) ماموریت یافتند تا تحقیقات میدانی را به گونه ای آغاز کنند که حفظ جان کودک مورد توجه قرار بگیرد.

این گونه بود که کارآگاهان به چند شاخه اطلاعاتی، عملیاتی و ردزنی تقسیم شدند و در همان ساعات اولیه بامداد، بررسی های گسترده را با تحقیقات نامحسوس محلی و بازبینی دوربین های ترافیکی ادامه دادند.

در همین حال آدم ربایان با خانواده «سجاد» (کودک ربوده شده) تماس گرفتند و تقاضای پرداخت 600 میلیون تومان در قبال آزادی پسر بچه 3 ساله را دادند. حالا دیگر فرضیه کودک ربایی اثبات شده و کارآگاهان شیوه تحقیقات را تغییر دادند چرا که ربودن «سجاد» از میان چند کودک همبازی وی بیانگر آن بود که آدم ربایان کودک مذکور را می شناختند. به همین دلیل فرضیه کودک ربایی با انگیزه مالی قوت گرفت و افرادی که با اطرافیان کودک مذکور اختلاف حساب داشتند زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفتند تا این که مشخص شد یکی از بستگان نزدیک پدر کودک با فردی اختلاف حساب مالی دارد. بدین ترتیب بررسی های کارآگاهان روی فردی به نام «مسعود» متمرکز شد. از سوی دیگر نیز شناسایی خودروی پژو 405 از طریق دوربین های ترافیکی، نشان داد که راننده خودرو هنگام حرکت در کوچه و خیابان ها، طوری رفتار می کند که کاملا به محیط و محله مذکور اشراف دارد.

همین موضوع مورد تاکید فرماندهان انتظامی قرار گرفت چرا که احتمال می رفت عاملان آدم ربایی، کودک 3 ساله را در همان منطقه پنهان کرده باشند. به گزارش روزنامه خراسان، همزمان با برگزاری جلسات تحلیلی جرم در پلیس آگاهی، مشخص شد که تماس گیرندگان برای واریز وجه 600 میلیونی در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند اما این موضوع موجب فریب پلیس نشد چرا که همه ردزنی ها و شیوه های اطلاعاتی کارآگاهان بیانگر آن بود که کودک مذکور در محله حر نگهداری می شود. بنابراین گروهی از کارآگاهان با هدایت سرهنگ وحید حمیدفر (رئیس دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت های مسلحانه) پس از جمع آوری یک سری اطلاعات تخصصی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد آدم ربایان کودک مذکور را در خیابان حر 44 مخفی کرده اند و جان او فعلا در خطر نیست. طولی نکشید که گروه عملیاتی کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی از قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و در پوشش های مبدل وارد خیابان حر شدند و به تحقیقات نامحسوس خود ادامه دادند تا این که بالاخره محل اختفای کودک شناسایی شد. در این هنگام کارآگاهان پدر «سجاد» را به محلی فراخواندند و از او خواستند به صدای کودکی گوش کند که از پنجره کوچک رو به خیابان شنیده می شد. پدر کودک بی درنگ صدای فرزندش را تشخیص داد و اشک در چشمانش حلقه زد. در این لحظه کارآگاهان با دستور سرهنگ شفیع زاده وارد عملیات شدند و پسر بچه 3 ساله را که درون اتاقی تاریک در یک منزل مسکونی ویلایی نگهداری می شد ، در حالی به آغوش کشیدند که زن 20 ساله مطلقه ای در کنارش بود. لحظاتی بعد پدر کودک نیز وارد منزل شد و اشک ریزان چهره فرزندش را غرق در بوسه کرد.

پس از آن که کودک مذکور سالم تحویل پدرش شد، عملیات کارآگاهان با فرمان قاطع سردار سرتیپ تقوی برای دستگیری عاملان آدم ربایی وارد مرحله جدیدی شد. در این هنگام زن 20 ساله که به مقر انتظامی انتقال یافته بود در بازجویی ها به سرگرد محمدباقر پهلوان (افسر پرونده) گفت: من از ماجرای کودک ربایی اطلاعی ندارم. این کودک را خانمی به نام «پریسا» به من واگذار کرد تا از او نگهداری کنم. دقایقی بعد و با مشخصاتی که زن 20 ساله در اختیار کارآگاهان گذاشت، عملیات دستگیری وی آغاز و مشخص شد که او در یک قنادی کار می کند بنابراین گروهی از کارآگاهان دوباره عازم شهرک شهید رجایی شدند و این زن مطلقه را نیز دستگیر کردند اما «پریسا» ادعا کرد «سجاد» را فردی تحویل او داده است که با یکدیگر آشنایی قبلی دارند. او همچنین مدعی شد قرار بود در قبال نگهداری از کودک مذکور ده ها میلیون تومان پول دریافت کند!

عملیات کارآگاهان همچنان ادامه داشت تا این که روز گذشته «مسعود» (جوان 30 ساله) نیز در محدوده بولوار حر شناسایی شد و در یک عملیات ضربتی به دام قانون افتاد. با انتقال متهم به کودک ربایی به اتاق بازجویی های تخصصی در پلیس آگاهی خراسان رضوی، تحقیقات کارآگاهان زیر نظر سرهنگ سلطانیان برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با ماجرای کودک ربایی 600 میلیون تومانی و کشف زوایای پنهان این حادثه تاسف بار وارد مرحله جدیدی شد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر