زمان مطالعه: 1 دقیقه

صدور کیفر خواست متهمان تقلب کنکور ۱۳۹۸ در پیرانشهر

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست ۲۲ متهم پرونده باند تقلب در کنکور سال‌ ۱۳۹۸ در شهرستان پیرانشهر توسط مقام قضایی رسیدگی کننده خبر داد.
21 فروردین 1402
شناسه : 95601
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95601
207+
بالا
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست ۲۲ متهم پرونده باند تقلب در کنکور سال‌ ۱۳۹۸ در شهرستان پیرانشهر توسط مقام قضایی رسیدگی کننده خبر داد.

حادثه 24 -  رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست ۲۲ متهم پرونده باند تقلب در کنکور سال‌ ۱۳۹۸ در شهرستان پیرانشهر توسط مقام قضایی رسیدگی کننده خبر داد.

از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: متهمین در کنکور با استفاده از تجهیزات الکترونیک از قبیل VIP CARD مینی هدزفری مخصوص جهت استقرار در گوش داوطلبین و برخی اقدامات مجرمانه دیگر مرتکب جرایمی از قبیل تحصیل مال از طریق نامشروع، تقلب نسبت به قانون اختصاصی سوالات امتحانی، تشکیل باند مجرمانه تقلب در کنکور، شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی شده و پس از شناسایی و دستگیری در روند تحقیقات مقدماتی تحت قرار تامین بازپرسی قرار گرفتند

وی افزود: پس از تحقیقات فنی مبسوط با توسل به قوانین و مقررات جاری کشور اتهامات وارده را در خصوص متهمین وارد تشخیص و پس از صدور قرار جلب به دادرسی و موافقت دادستان، کیفر خواست متهمین مزبور صادر و پرونده جهت ادامه رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال شد.

عتباتی اضافه کرد: این افراد با افعال متقلبانه موضوع علم و تخصص در امور فنی و علمی را که نیاز به تحصیلات عالیه با توان خود شخص هست را مورد خدشه قرار داده و عمل آنها می‌تواند آینده علمی جوانان تلاشگر و ساعی کشور را به مخاطره اندازد لذا دستگاه قضایی با این رفتارهای مجرمانه و ناشایست بشدت برخورد می‌کند و خاطیان را وفق قوانین داخلی کشور مجازات خواهد کرد.

آخرین اخبار «حوادث آذربایجان غربی» را در صفحه حوادث آذربایجان غربی و حوادث ارومیه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر