زمان مطالعه: 5 دقیقه

بریدن سر مرد افغان به خاطر انتقام جویی در مشهد

هارون که برای انتقام قتل برادرش در افغانستان، وارد ایران شده بود، گلوی یکی از هموطنانش را به طرز دلخراشی در مشهد برید و از صحنه جنایت گریخت
20 فروردین 1402
شناسه : 95548
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95548
762+
بالا
هارون که برای انتقام قتل برادرش در افغانستان، وارد ایران شده بود، گلوی یکی از هموطنانش را به طرز دلخراشی در مشهد برید و از صحنه جنایت گریخت

 حادثه 24 -  هارون که برای انتقام قتل برادرش در افغانستان، وارد ایران شده بود، گلوی یکی از هموطنانش را به طرز دلخراشی در مشهد برید و از صحنه جنایت گریخت

جوانی که به اتهام قتل وحشتناک یکی از اتباع خارجی و با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، در تهران ردزنی و دستگیر شد، در بازجویی ها ارتکاب قتل را به جوانی افغانستانی نسبت داد که به خاطر انتقام جویی از هموطنش وارد مشهد شده بود!

ساعت 2 بامداد هفتم فروردین بود که خبر جنایتی هولناک در بیسیم های پلیس پیچید و قاضی ویژه قتل عمد را شبانه به خیابان شهید بهشتی کشاند. بررسی های مقدماتی قاضی دکتر صادق صفری بیانگر آن بود که افرادی به طور پنهانی وارد مجتمع مسکونی در حال ساخت شده اند و گلوی نگهبان را داخل اتاقی در طبقه همکف بریده اند. ادامه تحقیقات نشان داد که مقتول 35 ساله تبعه کشور افغانستان بود که به طور غیرمجاز وارد ایران شده بود و در ساختمان مذکور کار می کرد.

تحقیقات مقام قضایی که به صبح روز بعد کشید به سرنخ هایی گره خورد که از اختلافات میان «ولی- د» (مقتول) و یکی از هموطنانش حکایت داشت. به همین دلیل گروه تخصصی از کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) ماموریت یافتند تا سرنخ های موجود را پیگیری کنند.

ردزنی های پلیس به یکی از افراد تبعه خارجی مرتبط با این پرونده رسید و مشخص شد که او دو جوان هموطنش را در شب حادثه پناه داده است. این گونه بود که هویت دو تن از متهمان فاش شد و گروه ویژه کارآگاهان پس از رصدهای اطلاعاتی که با راهنمایی های قاضی صفری صورت گرفت به نتایجی رسیدند که نشان می داد یکی از متهمان مذکور به سمت تهران گریخته است. طولی نکشید که کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) و با کسب نیابت قضایی، عازم تهران شدند و پس از انجام برخی فعالیت های اطلاعاتی، جوان 30 ساله ای به نام «محمد- ع» را به دام انداختند. با انتقال این متهم جوان به مشهد، بررسی های ویژه کارآگاهان زیر نظر قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب آغاز شد و بدین ترتیب متهم مذکور راز این جنایت هولناک را برملا کرد.

او گفت: جوانی به نام «هارون» که از دوستانم است و در افغانستان زندگی می کند مرتکب این جنایت شده و من فقط دست و پای جوان 35 ساله (مقتول) را بستم و او هم گلوی نگهبان مجتمع مسکونی را برید!

وی درباره جزئیات این جنایت وحشتناک مدعی شد: چند سال قبل خودروی یکی از همسایگان «ولی- د» در افغانستان سرقت شد و همسایه به سراغ «ولی» آمد تا از طریق نفوذی که در نیروهای نظامی افغانستان داشت برای شناسایی سارق به آن ها کمک کند. «ولی» هم مدتی بعد موفق شد سارق خودرو را بشناسد و بدین ترتیب با آن سارق که «حامد» نام داشت قرار گذاشتند تا با پرداخت مبلغی پول افغانی، خودرو را از «حامد» پس بگیرند ولی هنگامی که چند نفر در سر قرار حاضر شده بودند ناگهان تیراندازی رخ داد و «حامد» (متهم به سرقت) در این ماجرای تیراندازی کشته شد.

از آن روز به بعد خانواده «حامد» به جست وجوی قاتل پرداختند و بدین ترتیب از «ولی» شکایت کردند تا قاتل را لو بدهد اما «ولی» مدعی بود که چیزی در این باره نمی داند! به همین دلیل وی روانه زندان شد تا این که با تغییر نظام حکومتی در افغانستان او هم از زندان آزاد شد و به ایران گریخت. از سوی دیگر «هارون» (برادر حامد) که همچنان از آزادی «ولی» به شدت عصبانی بود پس از مدتی دریافت که «ولی» در مشهد اقامت دارد. این گونه بود که چند روز قبل به سراغ من آمد و مکان نگهبانی او را در ساختمان در حال احداث پیدا کردیم.شب حادثه نیز با هم به سراغ او رفتیم و زمانی که فهمیدیم او به تنهایی در اتاق طبقه همکف سکونت دارد،در اتاق را باز کردیم و من دست و پای او را بستم که «هارون» هم با چاقو سرش را برید و سپس با هم فرار کردیم ولی دیگر اطلاعی از هارون ندارم...

تحقیقات درباره ادعاهای متهم دستگیر شده و همچنین دستگیری متهم فراری این پرونده جنایی با دستورهای محرمانه قاضی دکتر صادق صفری ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر